Vrijdag middag onder de uitstortingen van pluvius rijden we richting Hengelo (gld) Al dat water belooft niet veel goeds. Op het veld aangekomen blijkt al wel dat we de camper in 1 keer op zijn plaats moeten zetten om niet vast komen te zitten. Het opzetten van de voortent moet in de schaarse "droge" buien gebeuren.

Zaterdag is het weer een en al regen, maar de eerste vrije training gaan we toch rijden. Een aantal classic rijders hield het nog even voor gezien. Ook natte rondjes dragen bij aan je ervaring, en nat was het met 3:18.56.  

Dan de eerste tijdstraining, opnieuw regen, regen en regen. Wel rijden, want er moet een tijd op de klokken worden gezet. met 3:04.86 een voorlopig 12e plaats, maar niet alle snelle jongens hebben al een tijd gezet, dus Sjabbo zal nog wel ietsje zakken. Al gelijk een aantal uitvallers met vocht problemen, Benatd Bakker met een vaste gasschuif, en Jose van Meurs bleef ook met een hangende gasschuif staan. Gelukkig geen schade.  

De lucht breekt af en toe en de blauwe plekken die we zien zijn geven hoop, en inderdaad weliswaar niet geheel droog deze 2e qualificatie, maar er zit toch iets meer in en uiteindelijk met 2:51.35 een 14e plaats op de grid, dat is de 6e startrij. Martin Peeters zijn machine houd ermee op voor de molenbocht. De motor wordt helemaal schoongemaakt en klaar gezet voor de warming-up van zondag morgen om 08:30. Nog even gezellig in de camper want buiten is het zowel te nat als te koud. De nacht is niet wat je wilt, afwisselend harde wind  en vooral veel regen waarbij heel de camper stond te schudden en ook de voortent veel te verduren had, maar alles heeft het gehouden.  

Op zondag, ondanks de regen, toch vroeg op voor de warming-up. In parc-ferme staan slecht William de Ridder en Sjabbo van Timmeren en deze twee die-hards zijn de enigen die dan ook deze, voor de classics toch zeldzame warming-up, rijden. Tja, waar is de rest dan toch ??? Hoewel het bijna een solo van William was geworden, want de BSA van Sjabbo had kuren en liep niet lekker. Bougie vervangen maar dat gaf geen verbetering.  Orlando en Sjabbo even overleg gepleegd en het kan eigenlijk alleen maar de carburateur zijn. Dus afgetapt, weer in elkaar en ja hoor, loopt weer prima.  

Zo tegen de race is het van boven zowaar droog en ook op de baan begint zich een redelijk droog spoor af te tekenen. Met slecht 20 minuten vertraging gaan we van start met 23 rijders. Het aantal uitvallers is zelf voor classic begrippen erg hoog deze keer. We zien Martin Peters al in de opwarmronde stranden in het zicht van de grid op dezelfde plaats als gisteren, toch gerichte aardstralen ?. Peter Kuitwaard moet met een slechte tandriem ook de grid al verlaten en Roel Pasop gaat niet van start. Dus met 20 rijders echt starten. In de 2e ronde is het voor Sjabbo met een geknapte tandriem afgelopen bij de busstop chicane. Als enige classic rijder aan alle sessies deelgenomen en dan op deze manier tot staan gebracht worden, dat is balen. In de 5e ronde krijgt hij gezelschap van Jan Jan Kampen met een defecte koppeling. Rob den Tieter komt in de 6e ronde tot staan, ook met riem problemen. Jan-Frank Bakker moest William en Adrie de Ridder nipt voor laten gaan. Maar de race gaf diverse spannende drietallen te zien.  

Hengelo is mooi, maar hard voor mens en machine zoals maar weer eens blijkt. en pluvius is hard geweest voor rijders en organisatie, maar al met al toch echt weer een ouderwets stratencircuit festijn, waar voor (bijna) alle problemen een oplossing was.  

Thuis toch even een nieuwe riem erop en de machine proberen, want Eemshaven is al heel dichtbij. En ja hoor alles loopt prima, dus blijft alleen poetsen over.  

Bijgaand deze keer geen race foto, maar hoe we het rennerskwartier verlaten.