De derde en laatste uitstap buiten de grenzen van Duitsland is voor Werner weerom een goede wedstrijd geweest.
In de trainingen ondervond de Honda rijder veel problemen om de ideale lijn te vinden. De omloop hier in Most is zo hobbelig dat je geen normale rijlijnen kunt nemen. Hier moet je letterlijk rond de oneffenheden op de baan rondrijden. Dit gaf als resultaat dat er over gans de breedte van de baan gereden werd en inhalen soms zeer moeilijk werd. Werner Daemen zette een zevende tijd neer. Dit was vrij ontgoochelend daar hij tot in de laatste minuten op de derde plaats had gestaan. Zijn tijd 1’30.593 was net één seconde trager dan trainingsnelste Andreas Meklau. Kai Börre Andersen kent deze baan echter zeer goed en stond naast de pole.
Op zondag krijgen wij twee reeksen. De eerste start verloopt normaal en er vormde zich al snel een kopgroep van zeven rijders. Beide Van Zon Honda motoren zijn er bij en het tempo gaat snel de hoogte in. In het bochtenwerk zijn de Honda’s veruit het snelste, maar op het immens lange rechte stuk komen ze duidelijk te kort. Als Werner of Kai Börre de kop namen werden ze letterlijke door gans de groep voorbij gereden, dan maar slipstreamen. Voor Werner was dit de enige manier om mee te kunnen. Half wedstrijd zet Werner het ronderecord op zijn maan met een tijd van 1’30.753 Maar daar bleef het bij en moest hij vrede nemen met de vijfde plaats. Achter Lammert, Teuchert, Andersen die tweede werd en winnaar Meklau.
In de tweede reeks hetzelfde beeld. Dit echter na een lange diskutie om wel of niet te rijden. Oorzaak was een oliespoor dat alle linkse bochten ruim had ingepalmd. Werner reed weer een doordachte reeks en eindigde ook nu weer vijfde. In de tussenstand staat Werner nu met 143 zesde in de tussenstand, een vijfde plaats is nog altijd haalbaar.
Werner:
"Het was een moeilijk weekeind. Voor mij was de baan nieuw, ik heb nooit eerder hier een wedstrijd gereden. Dat verschil voelde je wel, zeker in de trainingen. De wedstrijden waren zeer gewaagd. Iedereen bleef zeer kort bij elkaar. Wie de kop nam in de laatste ronde kon de race niet winnen daar het rechte stuk hier een heel grote rol speelde. Volgende wedstrijd beter."
Finale wedstrijd in Hockenheim op 15 en 16 september.