Afgelopen weekend vond de laatste wedstrijd van het seizoen 2011 plaats op het circuit van Assen. Een mooie zonnige dag met vele fans en sponsoren, helaas met wisselend succes voor de coureurs van SWPN-SRTK. Lennart van Houwelingen weet na een fantastische kwalificatie waarin hij een 6e plaats opeiste de finish niet te halen door een valpartij terwijl Rob Hakvoort na veel problemen in de training een sterke wedstrijd rijd met een nieuw P.R.
<div>Tijdens de eerste training merkte beide mannen al dat ze wat trainingsmeters miste op vele coureurs welke donderdag en vrijdag al getraind hadden. Ondanks dat weet Lennart van Houwelingen een voorlopige 7e plek in de wacht te slepen terwijl Rob Hakvoort genoegen moet nemen met een voorlopige 10e startplek.</div><div> </div><div>In de tweede training liggen de nieuwe banden klaar en willen beide mannen minimaal op een 2e rij komen te staan. Van Houwelingen rijdt een zeer sterke kwalificatie en eist een 6e startpositie op. Hakvoort heeft veel problemen met de achterzijde van de motor en zakt terug naar een 12e plaats.</div><div> </div><div>Tijdens de start van de wedstrijd vallen beide mannen ver terug. Hakvoort weet zich het snelst naar voren te knokken en van Houwelingen volgt. Wanneer er een rode vlag volgt liggen Hakvoort en van Houwelingen respectievelijk op een 11e en een 15e startplaats. De herstart zal ook in deze volgorde plaatsvinden. Voor van Houwelingen slaat het noodlot al snel toe, in de eerste ronde komt hij hard ten val en kan zijn wedstrijd niet vervolgen. Hakvoort rijdt een stabiele wedstrijd en weet met een nieuw persoonlijk record van 1.40.4 het tweede deel van de wedstrijd op een 8ste plaats te finishen. De twee wedstrijden worden bij elkaar opgeteld en zo krijgt hij punten voor een 11e plaats.</div>
<div><strong>Rob Hakvoort:</strong></div><div> </div><blockquote class="webkit-indent-blockquote" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-top-style: none; border-right-style: none; border-bottom-style: none; border-left-style: none; border-width: initial; border-color: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; "><div>"Zaterdag merkte we al snel dat we wat trainingachterstand op vele van de andere coureurs hadden die donderdag en vrijdag al getraind hadden. Ik had in de eerste training, net als eigenlijk al het hele seizoen, veel problemen met de afstelling van de achterkant van de motor. Met pijn en moeite wist ik een 41.8 te draaien en me naar een 10e plaats op de grid te rijden. Na wat aanpassingen voor de 2e training werd het na het monteren van een nieuwe band eigenlijk alleen maar erger en kwam ik niet verder meer dan een teleurstellende 42.0 en een 12e startplek. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat er wellicht echt iets mis was met de achter ophanging en zo zijn mijn monteurs aan de slag gegaan. Na lang zoeken werd er een "productiefout" gevonden in de achterbrug/ophanging en besloten we de achterbrug van onze reserve motor te monteren. Ondanks dat de afstelling nu verre van goed was merkte we in de warm up al dat het probleem grotendeels verholpen was. Voor de wedstrijd hebben we nog een aanpassing gedaan om te kijken of dit goed uit zou pakken. Na het doven van het licht verloor ik, doordat de motor compleet anders voelde, veel posities. Toen ik uiteindelijk op een 16e plek terecht kwam begon mijn inhaal wedstrijd. De motor voelde beter dan ooit te voren en zo wist ik me naar een 10e plek toe te rijden toen de wedstrijd helaas door een rode vlag werd onderbroken. Bij de herstart kwam ik wederom matig weg maar wist al snel tempo te maken. Toen ik de groep voor me passeerde en op een 8ste plek beland was draaide ik mijn P.R. op Assen van 1.40.4. Helaas duurde het 2e deel van de wedstrijd maar 5 ronden en met een verschil van 0.1 seconde kwam ik achter de nummer 7 over de finish. Zeker niet mijn beste positie, maar wel één van mijn betere wedstrijden. Ik had eigenlijk niet met een beter gevoel het winterseizoen in kunnen gaan. Afsluiten met een P.R. en weten dat we na een seizoen eindelijk het probleem boven water hebben. Ik wil voor nu al mijn sponsoren, SWPN-SRTK en mijn monteurs bedanken voor een zwaar maar mooi seizoen. We zijn hard bezig voor 2012 en komen hier zo snel mogelijk op terug!</div></blockquote><div> </div><div><br /></div><div> </div><div><strong>Lennart van Houwelingen:</strong></div><div> </div><blockquote class="webkit-indent-blockquote" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-top-style: none; border-right-style: none; border-bottom-style: none; border-left-style: none; border-width: initial; border-color: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; "><div>"De eerste kwalificatie van het raceweekend verliep erg goed. Ik wist me als 7e te kwalificeren met een tijd van 1:41:059. De tijden waren niet heel erg top. Wij waren de tweede groep die zich mocht gaan kwalificeren, de baan was nog erg koud. Ik kon aanhaken bij een snelle rijder waardoor ik vrij snel redelijke tijden kon neerzetten.</div></blockquote><blockquote class="webkit-indent-blockquote" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-top-style: none; border-right-style: none; border-bottom-style: none; border-left-style: none; border-width: initial; border-color: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; "><div>De tweede kwalificatie ging ik dan ook vol goede moed in. Het was echter vrij druk en chaotisch op de baan, waardoor ik vaak in een groepje terecht kwam met minder snelle rijders. Het was door de drukte lastig om een vrije ronde te hebben en een snelle tijd neer te zetten. Ik kwam dan ook al snel binnen om een andere achterband eronder te laten zetten. Ik wist van te voren al dat ik het met deze band niet de hele kwalificatie zou redden, waardoor ik minder rondes had om een goede tijd neer te zetten. Al met al resulteerde het in een positief resultaat, ik zou zondag starten vanaf rij 2 en wel vanaf de zesde plaats. Zondag, de race, startplek 6. Ik kwam erg slecht weg omdat ik mis schakelde, voordat ik het doorhad waren veel rijders me al voorbij. Ik kwam de eerste ronde dan ook niet erg goed door. Ik wist dit weer redelijk dicht te rijden, tot het moment van de rode vlag. Snel een andere achterband erin en hopen dat het met de herstart beter zou gaan. Ik had gehoopt dat ik weer vanaf de 6e plek mocht starten, dit was helaas niet het geval en ik moest starten vanaf plek 15. De eerste ronde na de herstart verliep niet zoals wij allen hadden gehoopt. Ik moest van de ideale lijn afwijken waardoor de motor grip verloor en het voorwiel weg gleed, met een crash als gevolgÉ Ontzettend balen maar helaas is dit het risico van het racen. Ik ben er, op een zere schouder na, gelukkig goed vanaf gekomen"</div></blockquote><div><br /></div>