Teams: Zware tegenslag voor Roy ten Napel in Magny-Cours

61

De technische problemen van gisteren bleken vanochtend tijdens de warm-up nog niet verdwenen. Net voor de wedstrijd die om half elf van start ging werd het lek gevonden en vertrok Roy naar de startgrid. Alsof de duvel ermee speelde kwam er een nieuwe storing aan het licht.

De nieuwe quickshifter begaf het wederom waardoor Roy aan een verloren race begon. Deze wist hij uit te rijden en als 24e te finishen. Een race met een zware strijd aan de kop en een nieuwe kampioen in de vorm van Giugliano.<br /> <br /> Gisteren tijdens de tweede training trad er een storing op in het motormanagement. Met de hulp van het Ten Kate Junior team werd de stroring gevonden in de quickshifter en de relais. Deze werden vervangen en Roy begon vanochtend met goed moed aan zijn warm-up. Hier bleek de storing terug te zijn gekomen en daarom besloot men de gehele elektronica te vervangen. Het mocht helaas niet helpen want tijdens de verkenningsronde bleek de nieuwe quickshifter niet te schakelen. Bij onderzoek werd een bedradingsfout in de kabelboom gevonden waardoor Roy de wedstrijd moest rijden zonder dat hij snel kon schakelen. <br /> <br /> Een verloren race die hij, wetend geen kans te maken op een goede klassering, toch netje uitreed en als 24e wist te finishen. Aan de kop woedde een verbeten strijd tussen Barrier, Canepa en Zanetti om de podiumplaatsen terwijl Petrucci ruim aan de leiding lag. Hierachter was het Giugliano die gecontroleerd het kampioenschap binnen sleepte.<br />







Roy ten Napel over zijn race:<br /> <blockquote>ÒHet begin van het weekend was al niet goed, ik reed weliswaar in&nbsp; het begin van de eerste training al redelijke rondetijden, maar na een bezoek aan de pits sprong even later de waterslang eraf waardoor ik er hard afging.&nbsp; Helaas mistte ik de 1ste kwalificatie doordat de quickshifter kapot was en dat de motor gedurende deze kwalificatie pas weer klaar was. De vrije training die erop volgde was wel oke. Ik had gelijk wel weer een lekker ritme en had toen weinig last van mÕn blessures. Helaas in de 2de kwalificatie hadden we weer te maken met een storing dit wekte bij mij geen vertrouwen en de monteurs hadden gisteren tot laat gesleuteld om het te verhelpen. Tijdens de warm-up vanochtend werkte het nog niet goed. Met de race was het goed alleen werkte de quickshifter weer niet. Dit was erg balen! In het begin van de race ging het maar later kreeg ik toch last van mÕn lichaam en verloor ik snelheid. Ik wil mijn monteurs en overige teamleden voor het harde werken want die hebben het ook niet makkelijk gehad. Ik hoop dat de laatste race zonder problemen verloopt en ik nog en goed resultaat kan halen.Ó<br /> </blockquote><br /> Teammanager Martin Domburg:<br /> <blockquote>ÒHet blijft een mechanische sport en daar heb je geen controle over. We zitten er flink doorheen maar de jongens laten zich niet kennen. Als sinds Silverstone krijgen we elk weekend te maken met onverwachte storingen waar zowel de rijders als de monteurs niks aan kunnen doen. Ook dit weekend weer domme pech en dat hakt er flink in. Zo kom je er achter dat je als klein team qua kennis en materiaal een flinke achterstand hebt op de grotere fabrieksteams. Ondanks dat ben ik zeer trots op onze jongens die het hoofd koel weten te houden en gemotiveerd blijven sleutelen. Ik neem mijn pet af voor de jongens! We gaan de probleem onderdelen vervangen en hopelijk hebben we het laatste weekend in Portimao een goed weekend om het seizoen mee af te sluiten. Als laatste willen we een dank doen aan het EAB Ten Kate Junior Team voor hun hulp dit weekend.Ó<br /> </blockquote><br /> ÒTristan was dit weekend goed bezig en liet zien dat hij steeds minder in gevecht is met zijn lichaam en zich wat meer kan concentreren op het racen. Als hij deze lijn door kan zetten dan zit de top 20 er wellicht in tijdens het laatste weekend in Portimao.Ó