Waar dienen de te gebruiken motoren aan te voldoen:
Aprilia RSV1000R
998cc 2 cilinder vier-takt. Brandstof injectie watergekoelde twee cilinder, 4 kleppen per cillinder. 145 bhp bij 11.000 rpm. 6 versnellingsbak, droge koppeling. 167 kg. Voorband 120/60×17, achterband 190/55×17.
Note: bewezen WSB winnaar, in Endurance veel vertrouwen gewekt, daarom goede reputatie.
Benelli Tornado
898cc 3 cilinder vier-takt. Brandstof injectie watergekoelde drie cilinder. 4 kleppen per cilinder. 120+bhp bij 10.800 rpm. 6 versnellingsbak, droge koppeling. 190 kg. Wielbasis 1419mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 180/55×17.
Note: ontwikkeld in twee Superbike seizoenen, een mogelijkheid voor Endurance in 2003.
BMW R1100S
1100cc 2 cilinder vier-takt. Benzine injectie olie/lucht gekoelde boxer-twin, 4 kleppen per cilinder. 120 bhp bij 7.500 rm. 6 versnellingsbak, droge koppeling. 185 kg. Voorwiel 120/60×17, achterwiel 180/60×17.
Note: meest sportieve BMW, flink gemodificieerd en ingeschreven in de Prototype klasse.
Ducati 999
998cc 2 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde twee cilinder, 4 kleppen per cillinder. Over de 120 bhp bij 11.500 rpm. 6 versnellingsbak, droge koppeling. 199 kg. Wielbasis 1420mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 180/55×17.
Note: nieuw model voor 2003, een ontwikkeling van de succesvolle 998 Testastretta.
Ducati 998
998 cc 2 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde twee cilinder, 4 kleppen per cilinder. 163 bhp bij 11.500rpm. 6 versnellingsbak, droge koppeling. 167 kg. Wielbasis 1428 mm. Voorwiel 120/60×17, achterwiel 180/60×17.
Note: 6 WSB titels, echter weinig Wereld Endurance succes. Toegewijde fanclub.
Honda VTR1000 SP-2 / SP-W
999cc 2 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde twee cilinder, 4 kleppen per cilinder. Over 136 bhp bij 9.500 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 167 kg. Wielbasis 1409 mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 190/50×17.
Note: winnaar Wereldkampioenschap Endurance 2001, in 2000 en 2002 winnaar WSB.
Honda Fireblade
929cc 4 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde vier cilinder, 4 kleppen per cilinder. 130 bhp bij 10.750 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 170 kg. Wielbasis 1400 mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 190/50×17.
Note: onbekende hoeveelheid voor 2003, maar kan profiteren van de wijzingen in de klasse
reglementen van het WSB.
Kawasaki ZX7RR
748cc 4 cilinder vier-takt. Watergekoelde vier-cilinder motor met carburateur, 4 kleppen per cilinder. 165 bhp. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 167 kg. voorwiel 120/60×17, achterwiel 180/65×17.
Note: 1 Wereldkampioenschap Superbike in bezit. Past goed in de Endurance.
Kawasaki ZX9-R
899cc 4 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde vier cilinder, 4 kleppen per cilinder. 130 bhp bij 11.050 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 183 kg. Wielbasis 1415mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 190/50×17.
Note: met de juiste aanpassingen kunnen ze in de top rijden.
Laverda SFC1000
999cc 2 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde twwe cilinder, 4 kleppen per cilinder. Over 136 bhp bij 9.500 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. <199kg. Wielbasis 1420mm. Voorwiel 120/70x17, achterwiel 190/50x17.
Note: nieuw 2003 model kan Laverda terug in de Endurance brengen.
Mondial Piega
999cc 2 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde twee cilinder, 4 kleppen per cilinder. Over 136 bhp bij 9.500 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 179 kg. Wielbasis 1420mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 180/55×17.
Note: exotische italiaanse geraamtes SP-2 motor. Nieuw voor 2003.
MV Augusta F4
749cc 4 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde vier cilinder, 4 kleppen per cilinder. 110 bhp bij 13.000 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 170 kg. Wielbasis 1410mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 190/50×17.
Note: exotisch, exclusief, duur. Ontwikkeld tot een competitieve machine in 2002.
Suzuki GSX-R750
749cc 4 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde vier cilinder, 4 kleppen per cilinder. 160 bhp bij 13.500 rpm. 6 versnellingsbak, droge koppeling. 167 kg. Voorwiel 120/60×17, achterwiel 190/65×17.
Note: winnaar Wereldkampioenschap Endurance 2000. Lichter en minder veeleisend dan de 1000.
Suzuki GSX-R1000
988cc 4 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde vier cilinder, 4 kleppen per cilinder. 161 bhp bij 11.000 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 170kg. Wielbasis 1410mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 190/50×17.
Note: de populaire keuze, bewezen snel en meest betrouwbaar in 2001. Won het Endurance kampioenschap in 2002.
Triumph 955i Daytona
955cc 3 cilinder vier-takt. Benzine injectie watergekoelde drie cilinder, 4 kleppen per cilinder. 140 bhp bij 10.500 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 185 kg. Voorwiel 120/60×17, achterwiel 190/60×17.
Note: onconventioneel Triumph triple, stevig gemodificeerd en ingeschreven in de Prototype klasse.
Yamaha R1 YZF1000
998cc 4 cilinder vier-takt. Bezine injectie watergekoelde vier-takt, 4 kleppen per cilinder. 142 bhp bij 10.000 rpm. 6 versnellingsbak, natte koppeling. 175 kg. Wielbasis 1395mm. Voorwiel 120/70×17, achterwiel 190/50×17.
Note: overschaduwd door de GSX-R1000 in 2001, voor 2002 ge-update en de keuze van twee bewezen winnaars.