TT-kaartje relatief goedkoop

111

Assen – Meer service voor het publiek. Dat blijft het parool voor de TT. Daarom worden er nog eens twee extra beeldschermen van 40m2 geplaatst in de Zuidlus. Daarnaast wordt het comfort verhoogd dankzij de nieuwe ‘zwevende’ tribune en de opwaardering van de Winterdijktribune en de Stekkenwaltribune. Ondanks alle investeringen is de TT geen dure Grand Prix

Tekst Jaap van Brummelen / Bron Dagblad van het Noorden 21-12-2005 De Stekkenwaltribune wordt voorzien van kunststof kuipzitjes. Alleen degene die genoegen neemt met een staanplaats merkt van al die aanpassingen niets in zijn portemonnee. Met 35 euro blijft een staanplaats in Europees perspectief bezien aan de lage kant. Slechts Brno is goedkoper.







Alle overige entreegelden gaan in Assen wel in prijs omhoog. Een kaartje voor de hoofdtribune en de nieuwe Finishtribune wordt vijf euro duurder. Wie op 25 juni de 75e Dutch TT vanaf de hoofdtribune wil volgen moet 80 euro neertellen.

De prijzen voor de Stekkenwal-, Winterdijk-, en overige tribunes zijn met 2 euro omhoog gegaan.

De laatste twee jaar waren de toegangsprijzen voor het grootste eendaagse sportspektakel van Nederland op hetzelfde niveau gebleven. Volgens voorzitter Jos Vaessen was de aanpassing van de tarieven onontkoombaar. “Het is simpel: de kosten gaan omhoog. We hebben de inflatie niet eens doorberekend.”

Daling

Naar aanleiding van de drastische daling van bezoekersaantallen aan de TT is de laatste weken een levendige discussie op gang gekomen. Een hoog percentage van de wegblijvers noemt de gestegen toegangsprijzen als belangrijkste argument.

Vaessen: “Wij hebben daar rekening mee gehouden door de laagste tarieven op hetzelfde niveau te houden. Neem van mij aan dat 35 euro een nette prijs is, zeker als je het afzet tegen de prijzen die voor een grand prix motorcross of WK ijsrace moeten worden betaald. Dankzij de extra vidiwalls krijgen de mensen die een staanplaats hebben nu meer waar voor hetzelfde geld. “

Een andere veelgehoorde klacht, dat het programma op de racedag te weinig zou bieden, noemt Vaessen misplaatst. “Vroeger hadden we zes Grand Prix-klassen. Die tijd is al lang voorbij, maar met races van de nieuwe BMW 1200cc klasse en de EK 250cc bieden we op 25 juni een vol dagprogramma met vijf klassen.”