Alles op 1 dag vandaag, 2 trainingen en de race, alles onder droge maar wel zeer winderige omstandigheden. De eerste training laat 26 rijders zien met tijden van 1:44.083 t/m 2:13.713. Een heel verschil, maar dat zit natuurlijk ook in het verschil van de motoren die varieren van 250cc tot 500cc. Ook laat Hans Buskermolen zich weer zien na een periode van afwezigheid. En hij rijdt toch weer leuk mee. Foto van den beld Fotografie

Nr 32 komt niet verder dan de 21e plaats met 2:02.756. Niet echt wat er van werd verwacht. Sjabbo moet beter kunnen.

De tweede training zonder Peter Politiek (?) en Fred Blom (technische problemen) verloopt redelijk. Een paar positie wisselingen, maar geen grote veranderingen.

Nr 32 weet er met grote moeite een 2:01.7 uit te persen maar komt hiermee niet verder dan een 22e plaats op de grid. Nu maar hopen op een goede start.

En dan om 3 uur de race. De voorhoede is al snel uit de plaats verdeling, met Adrie de Ridder en William op 1e en 2e en Jan-Frank Bakker op de 3e plaats. Als enige uitvaller is Wout Pleijzier te vermelden, de overige 22 rijders komen allen aan de finish. De 10 beker winnaars in dezelfde ronde, de rest wordt op 1 ronde gezet.

Nr 32: Sjabbo heeft een heel goede start (ondanks het slecht zichtbare rode startlicht) maar verremd zich in de 2e ronde en wordt door bijna het hele resterende veld ingehaald. Zonder spanning met alleen Leo Smids achter zich rijdt hij als 21e onder de finishvlag door. Meer zat er vandaag niet in, het ging gewoon niet.

Verslag Eemshaven 22/23 Mei 2004

Op zaterdag om 10 uur de eerste training. Er staat een heel harde wind en iedereen heeft moeite de juiste lijnen vast te houden. Opnieuw zijn de De Ridders weer veruit de snelsten. Ook Jan Frank Bakker weet zijn machine heel te houden (probleem lijkt opgelost) en bezet de derde plaats, gevolgd door Peter Politiek en Roel Pasop. Dan volgt er een behoorlijk close veld. De nummers 6 t/m 23 zitten binnen 10 seconden. Hekkesluiter is deze keer Harry Nab, die donderdag de sterren van de hemel reed. Later blijkt dat na de eerste ronde al een vastloper het probleem was.

En nr32 ? Sjabbo van Timmeren die ondanks zijn ietwat teleurstellende tijd van 2:02.762 toch nog op de 16e plaats staat. Met grote achterstand op zijn collega/rivaal Leo Poot die met 1:59.925 op de 12e plaats staat. Ook was het voor een paar rijders nog even spannend of ze de overstekende Kievitten konden ontwijken, maar dat ging gelukkig goed.

Dan mogen we een paar buitjes verwelkomen en voor de 2e training is de baan nog nat. Een aantal rijders blijft dan ook in het dok. De 16 coureurs die wel rijden en een tijd zetten komen bij lange na niet in de buurt van de ochtend tijden. Maar even wennen aan een natte baan kan geen kwaad.

Nr 32 weet bij deze condities een 7e plaats te bezetten. Maar resulterend wordt het een 18e startplek voor de wedstrijd van morgen. Dan bij inspectie blijkt dat er een tweetal scheuren in het rechter carter deel zitten. Juist ter hoogte van het bigend. Hierdoor ÔzweetÕ olie. Met kunst en vliegwerk de scheurtjes tot stoppen gebracht zodat Sjabbo in ieder geval de wedstrijd kan rijden.

De race op zondag. Er is minder wind dan gisteren. Hoewel er staat bij de Eemshaven altijd wind. De richting is eigenlijk het gehele weekeinde een beetje noord-west gebleven. Ook is het droog en zonnig. Er starten 25 rijders waarvan er ÔslechtsÕ 2 uitvallen, te weten Sietze Douma na 2 ronden en Wout Blom met een kapotte kuipsteun. Adrie de Ridder voert het veld aan, gevolgd door William op ruim 4 seconden. Daarachter Jan-Frank Bakker op 59 seconden en Peter Politiek en Jan Vogelzang nog in dezelfde ronde. De rest is minimaal 1 keer gelapt, en Jaap Francke, Leo Smids en Ben v Teulingen zelfs 2 keer. Vader en zoon de Ridder zijn een snel paar appart. Het podium dus voor Adrie, William en Jan-Frank, een herhaling van afgelopen donderdag.

En nr 32? Sjabbo is dit weekeinde niet op zijn best en ook vandaag zit het scherpe er niet in. Net te vroeg remmen en niet de optimale lijn kunnen vinden. Met een tijd van 2:03.218 is een 20e plaats de beloning voor de inzet. Niet in de buurt van de tijd van 2003 of van zelfs donderdag 2e training. We moeten dit maar snel vergeten en ons met volle kracht storten op het klaar maken van het blok voor Osch komend weekeinde.

Voor iedereen een nieuw en zo te horen behoorlijk veilig circuit. Dus tot ziens met Pinksteren