De tweede wedstrijd voor de FIM Cup in het historische park van Monza. De trainingen verliepen goed voor het Dirk Van Mol team, op vrijdag kon Sepp de 10de plaats nemen en Nicolas de 22ste. Zaterdagmorgen gingen beide samen de baan op probeerden van mekaar te leren. Dit resulteerde in 2seconden winst voor Nicolas en een halve seconde voor Sepp. De beide blauw-orange SuzukiÕs staan naast mekaar in de startopstelling op de plaatsen 17 en 18. Na aankomst in de hospitality blijkt dat de radiator van Suzuki van Nicolas lekken te vertonen en de ook motor van Sepp heeft problemen, onder leiding van Dirk worden alle euvels snel verholpen.

Dirk: Ò Het is tof te zien hoe beide piloten goed met mekaar kunnen opschieten en dat komt hun rijden zeer ten goede, ook de familiariteit binnen het team is top.Ó Nicolas; Ò Ik heb nog nooit zo snel gereden hier, ik zit meer dan 2 seconden onder mijn tijd van voorgaande jaren.Ó
Sepp; Ò Ik hou van dit circuit, hard rijden, laat remmen, tof.Ó



Zondagmorgen aan het ontbijt is Sepp een beetje gespannen, na een douche is het tijd voor de warm-up. Beide jongens rijden rustig hun spieren los om dan klaar te staan voor de race die over 11 ronden loopt rond de klok van 11uur. Zoals gewoonlijk neemt Nicolas een goede start en moet Sepp al dadelijk aan inhalen beginnen. Nicolas hangt in het wiel van Sepp bij de eerste doortocht op de 15de plaats, samen blijven ze een paar ronden strijden, maar dan moet Nicolas Sepp toch laten gaan in de leidende groep. Deze groep scheurt zich af van de andere deelnemers en Sepp gaat de strijd aan met Cooper, plaatsje winst, plaatsje verlies en zo rijden ze richting geblokte vlag, Sepp beland in de top 10, een prachtige prestatie. Nicolas kan de ontstane kloof niet meer dichtrijden maar heeft toch een zeer mooie 16de plaats behaald, spijtig valt hij net buiten de punten.

Sepp; Ò Mijn start was weerom niet zo goed, maar dat kon ik vlug terug goed maken. Dan kon ik goed mee met de groep en ik voelde op zekere punten dat ik Cooper kon nemen, maar op andere plaatsen was hij dan weer sneller. Zo kwamen we aan close racing toe samen met Iannuzzo die we in de laatste bocht nog konden voorbijgaan. Ik ben zeer blij met mijn 10de plaats, ik had het niet verwacht, maar nu ga ik toch proberen de lat nog hoger te leggen.Ó

Volgende week staat een proef voor het IDM te Lausitz op het programma.
Op 29 mei is de volgende proef voor de Superstock FIM Cup 1000.