#Suzuka8Hours – Tijdens zijn verblijf in Japan gedurende de bekende Suzuka 8H World Endurance wedstrijd houdt Michael van der Mark een dagboek bij. In onderstaand verhaal zijn belevenissen van de derde dag in Japan, de dag dat de kwalificaties en een nachttraining werden verreden.
Ik ben vanmorgen om 06.00 uur opgestaan, dit vanwege de vroege vrije trainingen, maar ik kwam erachter dat het restaurant pas om 07.00 uur open ging, het tijdstip waarop we moesten vertrekken richting het circuit. Dus mijn ontbijt bestond vanmorgen uit een aantal bananen, maar dat was OK. <br /> <br /> Omdat er hier zoveel teams zijn werd de training opnieuw opgedeeld in twee verschillende groepen waardoor er voor elk team ongeveer 25 minuten overbleef om te rijden. Aan het einde kon ik nog net twee complete ronden rijden, maar ach ja dat is altijd nog beter dan niets.<br /> <br /> Tijdens de kwalificatie was ik vandaag ingedeeld als de tweede rijder van het team. Ik weet niet precies hoe ze het binnen het team geregeld hebben maar de twee voorgaande jaren was ik de derde rijder, dit keer besloot men om Casey hiervoor in te zetten.<br /> <br /> We hadden vandaag de nodige problemen met de afstelling van de CBR en ik vond het redelijk moeilijk om te pushen. Alledrie hadden we hetzelfde commentaar wat betreft de machine maar vanmiddag wisten we een grote stap voorwaarts te maken nadat we vering aangepast hadden.<br /> <br /> Tijdens mijn kwalificatie zat het een beetje tegen, dit vanwege het feit dat er na een crash van Pol Espargaró het nodige zand en rommel op de baan lag. Maar al met al zijn we alledrie tevreden over de machine en Casey heeft op een nieuwe band een snelle tijd op de klok weten te zetten voor de top tien Superpole trial welke zaterdag op het programma staat.
Tijdens de lunchpauze, tussen de twee kwalificatietrainingen in, was er een pitwalk waar ik de nodige fun had met mijn GoPro. Het was dit jaar een stuk drukker dan de voorgaande jaren, dit omdat er heel veel mensen komen speciaal voor Casey. Het is echt indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier keurig in de rij op hun beurt staan te wachten, en wanneer hun dan verteld wordt dat de pitwalk voorbij nog voordat ze ook maar iets hebben gekregen loopt men gewoon weg zonder ook maar te mopperen. Ik hoop voor ze dat ze morgen opnieuw een kans krijgen.<br /> <br /> Na de kwalificatie stond er nog een nachttraining op het programma en hoewel ik ook hier slechts twee ronden heb kunnen rijden waren het wel twee belangrijke ronden omdat ik moest controleren of het lampje van de benzine meter wel goed functioneerde. Als deze gaat branden dan moet je direct naar binnen want anders kun je de machine al duwend terugbrengen in de pits!<br /> <br /> Het is best wel moeilijk om in het donker te rijden omdat de enige lamp die we op onze motor hebben alleen functioneel is in de linkerbochten. Er zijn een paar plaatsen op het circuit waar helemaal geen verlichting is, dus een aantal markeringspunten voor het remmen mis je daardoor simpelweg ook.<br /> <br /> Na afloop van de nachttraining werden er een groot aantal Domino’s pizza’s afgeleverd in de pitbox, iets dat echt fantastisch was. De sfeer binnen het team is echt fantastisch en pizza’s waren er vanavond in overvloed. Maar Rudy, de ‘FMM’ kerel waarover ik gisteren vertelde, deed zijn uiterste best om alles te verorberen en niks over te laten.!! <p><br /> </p> <p><strong>Handige links:</strong></p> <p><a href="http://bit.ly/1KmpSwz" target="_blank" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">Tijdschema en uitslagen Suzuka 8H 2015</a></p> <p><a href="http://bit.ly/1IkAmPk" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></p> <p><a href="http://bit.ly/1IoUCh1" target="_blank" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">Live Stream</a><br /> <br /> </p> <p> </p> <p><em>*Bovenstaande tekst is een vertaling van de door Honda gebruikte tekst op website Honda Pro Racing. In goed overleg met Honda is de vertaalde versie van het door Michael van der Mark bijgehouden dagboek vervolgens speciaal voor de Nederlandse fans geplaatst op deze website!!</em><br /> <br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>