<strong>Jonathan Rea was dan wel de winnaar van beide races maar Troy Corser was voor velen de morele winnaar van het World Superbike weekend in Assen, de Australiër pakte wellicht ‘maar’ twee vijfde plaats maar hij kwam niet eerder zo sterk met de BMW voor de dag.</strong>
Het gaat langzaamaan steeds wat beter met de BMW S1000 RR. Zo reed Troy Corser in Portimão en Valencia al enige tijd in de kopgroep mee maar in Assen zagen we voor het eerst een BMW op kop staan toen Corser in de tweede kwalificatie – en vervolgens ook in de tweede vrije training en de warm-up – de snelste tijd liet noteren.<br /> <br /> In de eerste race lag de Australiër meerdere ronden op kop voordat hij in de latere fase toch iets terugzakte en als vijfde over de finish kwam maar dan wel op maar 2,7s achter winnaar Rea die een klein gaatje had getrokken naar tweede man James Toseland.
Ook in de tweede race zat Corser er goed bij en vocht bijna de hele race voor de podiumplaatsen maar dat mocht nog niet lukken, ook nu werd hij vijfde, nu op 4,1s achter de ietwat weggelopen Rea en Leon Haslam en vechtend met Toseland, Max Biaggi en Carlos Checa.<br /> <br /> <blockquote>"Het podium zat niet ver weg maar ik ben erg blij met hoe het dit weekend is gegaan. Het was erg fijn om weer eens een race te leiden en niet voor maar één ronde! Ik voelde me beide keren comfortabel en ik kon genieten van het rijden met de motor zonder er bij na te hoeven denken. Ik kijk er nu echt naar uit om weer op de motor te stappen en weer te gaan racen!" vertelde Corser. <br /> </blockquote><br /> <blockquote>"Ik heb altijd geweten dat we in deze fase zouden komen maar we wisten niet wanneer het zou gebeuren. Onze motor is net zo snel als alle andere motoren, behalve misschien de Aprilia’s, en het enige dat nu nog mist is het net zo snel uit de bochten zien te komen als mijn concurrenten. Ik had het wat moeilijk in de laatste chicane maar kon me op de rest van de baan goed meten met de anderen. De achterband hield het in de eerste race niet helemaal vol, ik moest daarom de elektronica wat aanpassen om dat te compenseren en dat zorgde ervoor dat ik in de tweede helft van de race iets langzamer ging."<br /> </blockquote><br /> <blockquote>"In de tweede race was de achterband ook aardig versleten maar ik heb genoten want ik racete voor een podium en niet voor wat punten. Het racen was lekker close en vele keren was er bijna contact met ellebogen en stuurhelften, het zal vast mooi zijn geweest voor de fans langs de baan en achter de tv. Ik werd een paar keer opzij geduwd maar het ging er eerlijk aan toe en het is eigenlijk redelijk normaal voor deze klasse. Ik ben op dit moment erg blij.</blockquote>