Aprilia Racing Team rijder Marco Melandri wist ook de tweede race op het Maleisische Sepang, welke na een oliespoor was ingekort tot tien ronden, te winnen voor zijn teamgenoot Sylvain Guintoli, Tom Sykes werd derde.
Bij de eerste start van de tweede race op het Sepang International Circuit was het Toni Elias die als eerste bij de eerste bocht aan kwam gevolgd door Tom Sykes, Sylvain Guintoli, Marco Melandri en Davide Giugliano. <br /> <br /> In de eerste ronde wist Guintoli al snel langs Sykes te komen en nog voor de eerste ronde voorbij was, was ook Elias de pisang. In de tweede ronde verloor Sykes nog een positie, nu aan Melandri. Het zou echter niet veel uitmaken want een ronde later begon de MV Agusta van Claudio Corti rook te spuwen voordat deze vlam vatte. De race werd meteen stilgelegd om het ontstane oliespoor op te ruimen. <br /> <br /> Na een kort oponthoud werd een nieuwe versnelde startprocedure gestart, een bezichtigingronde, de warm-up ronde en dan meteen de start voor een race over tien ronden waarbij de startposities bepaald werden aan de posities in de ronde voor de rode vlag.<br /> <br /> Elias had ook nu weer een goede start en rondde als eerste de eerste bocht voor Melandri, Guintoli, Sykes, Loris Baz, Jonathan Rea en Leon Haslam. In de eerste ronde wist Guintoli zijn teamgenoot Melandri te passeren een ronde later was de Fransman ook voorbij Elias. <br /> <br /> ‘Guinters’ begon daarna een voorsprong op te bouwen terwijl Melandri het aan de stok had met Baz, Sykes en Elias nadat hij in de negende bocht bijna Sykes en Elias onderuit had gereden. Baz wist Melandri nog even te counteren maar de Italiaan wist kort daarna toch definitief langs Baz te komen en ene ronde later ook langs Sykes.
Eenmaal voorbij Sykes reed Melandri het inmiddels 1,3s grote gaatje naar Guintoli in twee ronden dicht waarna de druk op de Fransman werd opgevoerd. Guintoli had in eerste instantie nog genoeg snelheid om Melandri achter zich te houden maar in de laatste ronde lukte het Melandri toch om in de voorlaatste bocht voorbij zijn teamgenoot te komen. Guintoli probeerde het in de laatste bocht nog en slaagde er kort in om voor Melandri te komen maar ging daarbij iets wijd waardoor de Italiaan in de run naar de finish andermaal de sterkste was, het verschil was 0,166s.<br /> <br /> Achter het Aprilia duo wist Sykes zich los te rijden van zijn teamgenoot Baz en Elias en zo de derde plaats te pakken. Elias wist Baz nog te grazen te nemen en werd vierde voor de Fransman. Na een klein gaatje volgde Jonathan Rea op de zesde plaats vlak voor Eugene Laverty die Chaz Davies van zich af wist te schudden. Giugliano reed ook nog even bij Laverty en Davies maar zakte in de eindfase terug tot achter negende man Alex Lowes. Leon Haslam kwam net buiten de top tien als elfde over de finish voor Leon Camier, de beste van de EVO rijders.<br /> <br /> Er waren in de tweede race crashes te betreuren voor Andrea Andreozzi en Romain Lanusse terwijl Corti niet van start kon gaan door zijn vlak gevatte MV Agusta.<br /> <br /> <strong>Tussenstand</strong><br /> In het kampioenschap heeft Sykes met 201 punten achter zijn naam nog steeds de leiding maar door zijn nulscore in de eerste race is zijn voorsprong wel geslonken tot 13 punten op nieuwe tweede man Guintoli (188 punten), Rea (179) is gezakt naar de derde plaats voor Baz (170) en Melandri (147) die ondanks zijn dubbelzege op de vijfde plaats blijft staan.<br /> <br /> <br /> <a title="Volledig tijdschema en uitslagen Gran Premio d’Italia TIM Mugello" href="https://www.racesport.nl/KALENDER/MotoGP/tabid/95/ModuleID/1427/ItemID/40/mctl/EventDetails/Default.aspx" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen WK Superbike Sepang</a><br /> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>