Naast Petronas test ook het Fila Ducati team. Regis Laconi en James Toseland hebben hun raceoverall ook weer aangetrokken om te testen in de aanloop naar 2004, zoals je op Racesport al hebt kunnen lezen in het Petronas verhaal staan er stevige winden op het Island Island. De temperatuur is wel aangenaam (27¡C luchttemperatuur /33¡C asfalt.) Laconi (75 rondjes) en Toseland (71 rondjes) hebben flink wat werk verzet op het 4.448 km lange Phillip Island circuit, de rijders hadden vooral tot doel om weer in het race-ritme te komen, want over iets minder dan zes weken begint al het seizoen 2004.

Op een nieuwe koppeling na werden niet veel nieuwe onderdelen getest, Laconi was dan ook niet ontevreden op de wind na, alleen dat maakte het rijden soms lastig, de veranderingen die we doen, moet je zie op het gebied van de afstellingen, de voorkant voelt beter, ik denk dat er morgen wel wat van de tijden af zal gaan.

Ook Ducati gebruikte deze eerste dag vooral om te wennen aan de PirelliÕs, en het zoeken naar de juiste grip..

ÒIk voelde me stram toen ik vanmorgen begon, de snelheden liggen hier duidelijk hoger dan op Valencia en ik moest echt het ritme zoeken, vandaag was het soms windkracht negen en niet altijd even makkelijk. De 999 voelde nu wel al beter dan in Valencia, we zitten op de goede weg.

De Ducati tijden van vandaag Laconi 1Õ35.19 – Toseland 1Õ35.80

Lorenzo Lanzi, die met de 749R deel gaat nemen in de Supersport maakte een valpartij mee hij had zijn machine niet meer onder controle nadat hij op een oliespoor van Troy Corser terecht kwam, gelukkig had Lanzi geen blessure.

Het gevolg hiervan was wel dat Lanzi vandaag maar 17 ronden af kon leggen, zijn snelste tijd was 1Õ38.39. Toen de motor weer hersteld was bleek de wind grootste spelbreker om tijden aan te scherpen.

Overigens gaan elders op het net geruchten rond, dat er onrust zou zijn binnen de Flaminni groep, de Superbike promotor, er staan wel dingen te veranderen maar het vertrek van enkele PR medewerkers was al voor de laatste wedstrijd van het afgelopen seizoen bekend, en is volgens onze bronnen een normaal verloop in het arbeidsproces. Ook met opvolgers word reeds gesproken en voor insiders zijn het bekende namen uit de Superbike wereld.

Ook word er gesproken over de Boxring en de bus die verdwijnen volgens verhalen die al rondgingen tijdens de races in Assen gebeurd dit omdat het nieuwe concept waarbij de importeurs per land verantwoordelijk waren anders uit te pakken dan verwacht.

Later meer.