WSBK: Sepp Vermonde: EK Superstock te Oschersleben

97

Op vrijdag moest Sepp even terug vertrouwen krijgen op de motor en dit samen met het verkennen van een technisch moeilijke baan. Tijdens de eerste kwalificatie was het dan ook tandenbijten en proberen de limiten te vinden. Vermonden draaide rond op 1Õ36.925 dat was een 35ste plaats terwijl Vizziello rond ging op 1Õ31.774. Õs Avonds werd er nog wat aan de veringafstelling gewerkt en dankzij een praatje met Werner Daemen had Sepp terug inspiratie om de volgende morgen vol vertrouwen de baan op te gaan.

Met de vrije training werd er getest op de vering, die nu beter stond en Sepp, zette zijn tijd al scherper. Nu was het wachten op de tweede kwalificatie, toch nog even wat veranderen aan de set-up van de motor omdat de Suzuki GSX-R een paar keer tot tegen de begrenzer kwam. Langzaam verbeterde Sepp zijn rondetijden en toen hij goed op dreef was begon de tijd van de eerste split groen te pinken, dat gebeurde ook bij de 2de en dan kwam de 3de tijd niet meer door, paniek, en dan slow. Sepp was bij de S-bocht rechtdoor gegaan in het grind. Natuurlijk was de goede chronotijd voorbij en Sepp kwam de pitstraat binnen met een hoop grind in de onderkuip. Dan maar terug gaan proberen maar de tijd werd korter en er was veel traag verkeer op de baan en zo geraakte Sepp maar aan een 33ste startplaats met een tijd van 1Õ36.248. De laatste setup was blijkbaar de verkeerde keuze geweest.







Ò Ik heb terug vertrouwen gekregen, alleen vind ik hier niet zo goed mijn draai op dit circuit. Het is moeilijk, vooral bij die S-bocht heb ik veel problemen. Ik ben wel niet tevreden met mijn chrono, ik had beter gekund.Ó

Zondagmorgen tijdens de warm-up liep het blijkbaar beter want op 5 ronden tijd ging Sepp al rond op 1Õ36.058 en daarmee stond hij 29ste in de rangschikking.

De race over 15 ronden. Starten vanop de laatste rij is altijd zeer moeilijk, zeker als je met 38 aan de start staat. Maar bij de eerste doortocht ligt Sepp reeds op de 28ste plaats, en hij begint dadelijk mooie en constante rondetijden te draaien. Om plaatsen in te halen is het moeilijk daar er al een paar groepjes zijn ontstaan. Sepp draait nu rondjes van 1Õ34.230, dat is 2 seconden sneller dan zijn kwalificatietijd, zo kan hij nog opklimmen naar de 24ste plaats.

Sepp; Ò Dit is echt mijn circuit niet, alhoewel ik het nu eindelijk een beetje begin te kennen. Ik ga proberen na hier te komen met het IDM en zo mijn nog een beetje beter meester te maken van het circuit. Ik kijk al uit naar volgende wedstrijd in Silverstone.Ó