Een viertal Superbike teams waren de afgelopen twee dagen in Misano aan het testen, Aprilia, BMW, Ducati en Yamaha hadden hun coureurs en soms ook testteams naar het vlak bij Rimini gelegen circuit gestuurd om veel nieuwe onderdelen te testen.
Ter voorbereiding op de volgende race in de cyclus op het circuit van Monza waren de fabrieksteams van Aprilia, BMW, Ducati en Yamaha de afgelopen twee dagen aan het testen op het circuit van Misano. Niet geheel verwonderlijk vonden alle teams de test een succes.
Het Xerox Ducati fabrieksteam liet weten dat de problemen met een gebrek aan gevoel waar beide rijders in Assen last van hadden grotendeels zijn opgelost.
"We gaan door een moeilijke fase, misschien wel de moeilijkste die ik me kan herinneren. Maar het belangrijkste is hierop te reageren en niet op te geven en wat dat betreft is het team erg sterk," vertelde teammanager Ernesto Marinelli. "Deze test was erg belangrijk en de problemen met betrekking tot het gebrek in gevoel waar beide rijders in Assen last van hadden lijken opgelost te zijn of in ieder geval een stuk minder te zijn. Het is jammer dat Nori griep had maar Michels goede test is een goede basis om in Monza, waar we 200% zullen geven, te beginnen."
Het Yamaha Sterilgarda team was tevreden over de prestaties van haar coureurs op deze testdagen, volgens teambaas Massimo Meregalli.
"We hebben een erg goede test gehad hier in Misano. We hebben diverse dingen geprobeerd met de elektronica en de afstelling van beide rijders en uiteindelijk hebben we waardevolle informatie vergaard en verbeteringen kunnen aanbrengen. We zullen dit gebruiken om upgrades in de elektronica en het rijwielgedeelte in te voeren," vertelde Meregalli. "Misano zorgde ervoor dat we eindelijk gestructureerd konden testen om nu echt een solide basis voor de rest van het seizoen te ontwikkelen. We hebben in elk raceweekend stappen vooruit gezet zoals laatst met de nieuwe linkage voor James in Assen maar dit was de eerste gelegenheid voor ons om een volgende stap te maken. We gaan nu met een competitiever pakket de rest van het seizoen in en hebben er vertrouwen in dat dit vanaf de race in Monza van nut zal zijn."
Ook BMW was van de partij met de twee fabrieksrijders met daarnaast het ontwikkelingsteam.
"We hebben ons slechts geconcentreerd op een aantal specifieke details zonder ons te bekommeren over de rondetijden," zei Davide Tardozzi van BMW. "Troy Corser reed gemiddeld rondetijden in de 1’37 en een snelste tijd van 1’36.5. We hebben getest met een paar kleine nieuwe onderdelen voor het motorblok en met een evolutie versie van de elektronica en iets nieuws in de koppeling."
Naast Max Biaggi en Leon Camier had het Aprilia team had ook de officiële testrijder Alex Hoffman naar Misano gestuurd.
"We hebben veel dingen geprobeerd," zei Francesco Guidotti van Aprilia Alitalia. "Maar we hebben ook gezocht naar een afstelling van onze motor voor de wedstrijd op Misano. Toen de temperatuur in de loop van de dag opliep hebben we een lange run gereden met de nieuwe specificatie van de motor."
Onofficiële rondetijden (geen transponders): 1. Fabrizio (Ducati) 1’35 "9, 2. Toseland (Yamaha) 1’36" 0, 3. Crutchlow (Yamaha) 1’36 "3, 4. Corser (BMW) 1’36" 5, 5. Biaggi (Aprilia) 1’36 "5, 6. Camier (Aprilia) 1’36" 9