Een tiental World Superbike rijders keerde na Laguna Seca weer terug naar Portugal voor een tweedaagse officile test op het Autodromo Internacional do Algarve. Kawasaki rijder Tom Sykes was op beide dagen de snelste man.
Voor een groot aantal rijders brak na de races op Laguna Seca de vakantie aan maar een tiental rijders keerde terug naar het Portugese Portimão voor een tweedaagse officiële test. Kawasaki rijders Tom Sykes, Loris Baz, David Salom, Andrea Andreozzi en Jeremy Guarnoni, Ducati rijders Chaz Davies en Davide Giugliano, Aprilia rijders Marco Melandri en Sylvain Guintoli en MV Augusta rijder Claudio Corti moesten nog twee dagen aan de bak voordat ook zij kunnen genieten van een welverdiende vakantie.<br /> <br /> Grote afwezigen bij deze officiële test waren het Pata Honda team, dit omdat Jonathan Rea en Leon Haslam naar Japan moesten voor de acht uur van Suzuka evenals hun World Supersport teamgenoten Michael van der Mark en Lorenzo Zanetti, en het Voltcom Crescent Suzuki Team. <br /> <br /> De eerste dag ging rustig van start, in de eerste twee uur voor de lunchpauze kwamen maar vier rijders in actie maar na de lunch werd het menens en na nog eens vijf uur bleek Tom Sykes met een 1’43.128s de snelste tijd te hebben genoteerd. De regerend wereldkampioen was de meest actieve rijder op de eerste dag en reed 70 ronden. De tweede tijd ging naar Sylvain Guintoli, die op zijn Aprilia 0,151s langzamer was dan Sykes. Daarachter was het Davide Giugliano die de beste van de Ducati rijders was. <br /> <br /> Marco Melandri, die op 20 juli vader is geworden van dochter Martina, was goed voor de vierde tijd maar maakte ook een crash op hoge snelheid mee, De Italiaan bleef gelukkig ongedeerd maar zijn Aprilia was dusdanig beschadigd dat hij de rest van de middag uit moest zitten. Baz, Davies, Corti, Salom, Andreozzi en Guarnoni maakten de top tien vol.
Op de tweede dag van de test ging Sykes, die net als zijn teamgenoot Baz voornamelijk bezig was met het fine-tunen van zijn ZX-10R terwijl EVO rijder Salom het ontwikkelingswerk voor volgend seizoen voor zijn rekening nam, in de ochtend nog wat sneller en de regerend wereldkampioen kwam daarbij uit op een 1’42.719 en die tijd werd de rest van de dag niet meer verbeterd.<br /> <br /> Guintoli, die samen met Melandri nieuwe onderdelen evalueerde, was ook nu degene die de tweede tijd op de klokken wist te zetten maar dag was wel vroeger afgelopen voor de in Engeland woonachtige Fransman. Guintoli werd aan het einde van de ochtendsessie van zijn Aprilia geworpen, bezeerde daarbij zijn dijbeen en besloot de rest van de dag niet meer in actie te komen om erger te voorkomen.<br /> <br /> De derde tijd ging naar Baz voor Melandri en de twee Ducati rijders Giugliano en Davies, die op de tweede dag druk bezig waren met het oefenen van hun starts en het uitproberen van nieuwe onderdelen.<br /> <br /> Corti, die na zijn ongeluk twee weken eerder weer in goede vorm was, noteerde de zevende tijd voor de drie Kawasaki EVO rijders Salom, Andreozzi en Guarnoni.<br /> <strong><br /> Tijden na de tweedaagse officiële test</strong><br /> 1 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 1'42.719<br /> 2 Guintoli S. (FRA) Aprilia RSV4 Factory 1'42.954<br /> 3 Baz L. (FRA) Kawasaki ZX-10R 1'43.110<br /> 4 Melandri M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'43.315<br /> 5 Giugliano D. (ITA) Ducati 1199 Panigale R 1'43.592<br /> 6 Davies C. (GBR) Ducati 1199 Panigale R 1'43.742<br /> 7 Corti C. (ITA) MV Agusta F4 RR 1'44.485<br /> 8 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-10R EVO 1'44.487<br /> 9 Andreozzi A. (ITA) Kawasaki ZX-10R EVO 1'44.924<br /> 10 Guarnoni J. (FRA) Kawasaki ZX-10R EVO 1'45.109 <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>