Op het Motorland Aragon circuit zagen we afgelopen weekend de rentree van het motormerk Bimota en dat was eigenlijk best een succes te noemen met een 12e en 13e plaats voor Ayrton Badovini.
Na lange tijd konden we op het Motorland Aragon circuit weer een Bimota in actie zien. In de aanloop naar het evenement had het team een succesvolle test achter de rug en kreeg het toestemming om te mogen racen, echter wel zonder behoud van punten aangezien nog niet aan de homologatie-eisen was voldaan. Het door het Belgische Alstare gerunde team zal pas punten krijgen als Bimota in de komende vier maanden ten minste 125 exemplaren van de BB3 heeft geproduceerd.<br /> <br /> Team Bimota Alstare neemt deel aan de races in de EVO klasse en deed al meteen in de eerste races mee om de hoogste eer in deze klasse. Ayrton Badovini kwam in de eerste race als 13e over de streep en was daarmee tweede in de EVO klasse, in de tweede race werd de Italiaan 12e en derde in de EVO klasse. Badovini’s teamgenoot Christian Iddon werd 17e in de eerste race en kampte met een wat vreemd technisch probleem in de tweede race waardoor hij niet aan de finish wist te komen.<br /> <br /> Al met al is het team zeer tevreden over deze eerste uiting met de Bimota BB3, er is gedurende het raceweekend veel data verzameld waardoor er weer verder gewerkt kan worden aan het verbeteren van de machines.
<blockquote>“Gezien het feit dat dit ons eerste raceweekend was ben ik erg blij, ik denk dat we het goed gedaan hebben en dat we misschien wel wat mensen hebben verrast. Ik ben blij want ik ben in beide races zonder problemen aan de finish gekomen en ik voelde me ook steeds fijner op de motor, zeker in de tweede race,” vertelde <strong>Badovini</strong>. “Het spijt me van het kleine probleem bij de start van de tweede race, ik weet zeker dat als ik een betere start had gemaakt dat ik dan hogerop had kunnen eindigen. Na het probleem, wat me enkele posities kostte, kwam ik in een goed ritme en kon ik goed pushen. We hebben veel te doen voor de volgende race maar ik ben blij met ons debuut en heb vertrouwen in de toekomst.”<br /> <br /> “Deze eerste race was een geweldige ervaring en echt een mijlpaal in mijn carrière, mijn debuut in het WK Superbike en dan met zijn beroemd merk en zo’n geweldig team,” begon <strong>Iddon</strong>. “Ik had wat elektronische problemen in de eerste race maar die heeft het team voor de tweede race op weten te lossen en ik keek er naar uit om meer te kunnen pushen. Alles ging in de tweede race goed totdat ik een probleem met mijn zadel kreeg – die viel van de motor! Ik kon nog ongeveer vier ronden rijden maar toen hield de motor er mee op. Er zit een sensor in het zadel, die geactiveerd wordt als je crasht, dus ik denk dat de sensor dacht dat ik was gevallen en besloot de motor uit te zetten. Op dat akkefietje na was het een zeer productief weekend voor ons.”<br /> <br /> “Ik ben zeer tevreden want alle problemen die we dit weekend hadden waren kleine dingetjes waarvan we weten dat we die op kunnen lossen. Als Ayrton een betere start had gemaakt dan hadden zijn resultaten beter geweest, maar zodra hij in zijn ritme zat was zijn race tempo goed en lukte het hem om het gat naar de leiders in de EVO klasse te dichten. Christian is goed begonnen aan zijn carrière in het WK Superbike. Hij ging op een professionele manier te werk en werkte goed samen met het team,” vertelde teammanager <strong>Francis Batta</strong>. “Er moet nog het een en ander gedaan worden aan de BB3, dat is zeker, maar we hebben het over kleine dingen, geen grootschalige aanpassingen. Er is veel werk aan de winkel maar dat soort uitdagingen past bij de stijl van Alstare. We hadden gerekend op enkele grote problemen en zijn verheugd dat het tot nu toe alleen maar kleine problemen zijn. We zijn enthousiast over de mogelijkheden van deze motor en we gaan hard aan het werk om het volle potentieel te kunnen benutten.” <br /> </blockquote> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>