Ten Kate HondaÕs Chris Vermeulen en Karl Muggeridge hebben een verpletterende prestatie geleverd door op Assen, tijdens de negende ronde van de WK Supersport de twee snelste tijden in de eerste kwalificatie training neer te zetten. ÒHet team heeft gedurende de pauze na Brands Hatch erg hard gewerkt en dat werd vandaag duidelijk. Natuurlijk is er voor de race nog veel werk te doen maar dit is tot op heden de beste kwalificatie training van vrijdag van het gehele seizoen,Ó zei een opgewekte Vermeulen, die in de laatste ronde de pole pakte.

Muggeridge, die met maar 0.185 van een seconde verslagen werd door zijn landgenoot, was evenzo positief, ÒWe proberen nog steeds de motor nog beter af te stellen maar de power is echt gelijkmatig over het gehele toerengebied waardoor de motor veel beter aanvoelt.Ó

Beide rijders verbeterde de beste tijd van vorig jaar. In 2002 zette Vermeulen een tijd neer van 2m06.077s. Dit jaar was de 21 jarige Australi‘r met een tijd van 2m05.736s bijna een seconde sneller (0.933s) dan zijn dichtstbijzijnde concurrent, Jurgen van den Goorbergh (vierde).

ÒWe zullen proberen een goede achterband te vinden, na een pauze van twee wedstrijden zou ik zondag graag weer op het podium willen staan,Ó voegde Vermeulen toe, die uitkijkt naar een vijfde overwinning van dit seizoen.

Muggeridge is er ook erg op gebrand om zijn tweede WK Supersport overwinning te pakken (Brands Hatch 2000 zijn eerste overwinning) en de 29 jarige houdt daarbij ook rekening met de verbeteringen met betrekking tot de prestatie van zijn motor, ÒHet verschil met de motor van Brands Hatch? Het is als het verschil tussen een diesel- en een benzine auto!Ó

Teammanager Ronald ten Kate hoorde zijn rijders aan: ÒEr staat hier in Assen een beetje druk op ons maar het test werk heeft ons veel opgeleverd en de echte druk is eraf. Het is een geweldige start voor het weekend.Ó

De onmiskenbare Ten Kate Honda CBR600RR machines hebben het eerste waarschuwingsschot afgevuurd op de andere deelnemers aan de WK Supersport klasse. En met het extra voordeel om voor het thuis publiek te rijden licht de druk op de gele kogels.