Assen Tijdens de voorlaatste wedstrijd voor het ONK in Assen is Ronald Beitler van het MARO Racing team al in de eerste ronde van de wedstrijd zwaar gecrasht. Gelukkig kwam hij er wonder boven wonder goed van af en hield hij er alleen wat blauwen plekken en wat kneuzingen aan over. Van de motor kan dit niet gezegd worden, die stuiterde nl. met een vaartje van 200km/uur door de grindbak, en we zullen de komende weken heel hard moeten doorwerken om de motor weer voor de volgende wedstrijd klaar te krijgen. We krijgen gelukkig volop medewerking van o.a. motor centrum Emmeloord, dus het moet wel lukken.
Het was Zaterdag morgen vroeg met de eerste training van de 125cc klasse prachtig weer met al reeds temperaturen van boven de 20 graden. Ronald vertrok de eerste training op een oud setje medium banden. Nadat we de vering wat bijgesteld hadden zette Ronald een tijd van 1.30.1 maar door wat gele vlag situaties kwam het er verder niet meer van om die tijde te verbeteren. Met deze tijd stond Ronald op de zevende plaats. Wat we wel wisten was dat we niet het optimale compound hadden. Daarom monteerde we voor de tweede training hardere compound banden en dit ging een stuk beter. Helaas kwam Ronald al snel binnen omdat zijn koppeling bij volgas slipte. We konden hier helaas zo snel niets aan doen maar ondanks dit zette Ronald toch met 1.29.3 een zesde tijd neer. Niet zo snel als de vorige keer maar we waren met deze tijd best tevreden, en nog belangrijker Ronald mocht van plaats acht vanaf de tweede startrij vertrekken. In principe een goede uitgangspositie voor de race. Voor de warming-up op Zondag morgen hadden we het probleem met de koppeling gevonden en opgelost. We waren dus klaar voor de wedstrijd nu moest Ronald alleen nog voor een goede start zorgen.
En inderdaad die start ging prima, Ronald pakte meteen een paar plaatsen en ging als zesde de Veenslang op. Ronald die in het voorste dicht op elkaar gepakte groepje zat zocht wat ruimte zodat hij wat beter zicht had op de snel naderende Ruskenhoek en Stekkenwal (en om tijdens het remmen voor Stekkenwal aanvaringen met andere rijders te voorkomen) en besloot iets meer de buitenkant van de baan op te zoeken, te laat besefte hij dat hier heel veel vuil op de baan lag deed zijn gas nog dicht maar kon niet meer voorkomen dat de achterzijde uitbrak. Ronald werd met een snelheid van ruim 200 km/uur van zijn motor gelanceerd en tolde de grindbak door. Gelukkig stond hij snel weer op en heeft gelukkig niets van de klap overgehouden. In de loop van de dag zouden nog veel rijders tot hun schrik ontdekken dat het circuit buiten de ideale lijn spekglad was, met als gevolg een dag met veel valpartijen. De wedstrijd werd gewonnen door Raymond Schouten.
MARO Racing Team
zie ook onze homepagina www.maroracing.com