Nu in de kop van de Nationale 250cc wegrace een paar belangrijke rijders ontbreken lijkt Jarno ÒKipjeÓ Boesveld uit Drempt steeds meer zijn draai te vinden. In de schaduw van de wedstrijdwinnaars is de Achterhoeker vrijwel onopgemerkt naar de kop van het tussenklassement geslopen. Afgelopen weekend deed hij wederom goede zaken in de stand om het tussenklassement. Bij afwezigheid van klassementsleider Henk v/d Lagemaat reed Kipje naar een belangrijke tweede plaats waardoor hij zowaar is aanbeland op een zelfde tweede plek in de strijd om het Open Nederlands Kampioenschap 250cc.
Voor aanvang van de wedstrijd op het hoekige stratencircuit van Tolbert maakte Boesveld zich geen illusie, Ondanks het gegeven dat Henk v/d Lagemaat de wedstrijd had ingeruild voor deelname aan de Grand Prix in Brno (hij is de voorlopige vervanger van Jarno Jansen, red.) wist Jarno maar al te goed dat er voldoende concurrenten over waren om hem het leven zuur te maken. Bovendien staat de Yamaha bekend om zijn goede stuureigenschappen, iets waaraan Jarno ditmaal niets zou hebben gelet op de vier haakse 1e- en 2e versnellingsbochten.
Toch verliepen de trainingen niet slecht. De eerste training vond zaterdagochtend plaats op een droog circuit waarbij Jarno zich naar een verdienstelijke 2e startplaats reed. Harrevelder Hans Smees deed het zowaar nog beter met een voorlopige pole-position. Toen ruim voor de tweede kwalificatietraining de regen met bakken uit de hemel kwam werd snel duidelijk dat de tijden niet meer verbeterd zouden worden. Toch besloot Jarno om samen met zijn monteur op zoek te gaan naar een juiste regenafstelling omdat er onduidelijkheid heerste over de weersvoorspellingen voor zondag. Er werd veel gewijzigd en gezocht naar een compromis voor wat betreft de versnellingsbak aangezien deze niet vlak voor de race meer gewijzigd zou kunnen worden.
In de nacht van zaterdag op zondag viel er enkel regen waardoor de wei van het toch al natte ÒrennerskwartierÓ veranderde in een heuse modderpoel. In het holst van de nacht werd de Yamaha TZ 250 voorzien van nieuwe zuigers en koppelingsveren, ook werd de versnellingsbak aangepast.
Toen zondagochtend het zonnetje weer scheen werden de heren coureurs onaangenaam verrast met de mededeling dat de warming-up werd geannuleerd in verband met de toestand van het terrein. Omdat Jarno echter nog zijn nieuwe zuigers moest inrijden ging hij hierin tegen beroep, er was immers een warming-up toegezegd en bovendien zou een vastloper op dit niet ongevaarlijke stratencircuit lelijke gevolgen kunnen hebben. Klaarblijkelijk waren er meer boze rijders waardoor de organisatie besloot om voor aanvang van de 250cc-race bij uitzondering 4 opwarmronden in te stellen zodat nieuwe onderdelen konden worden ingereden. Tijd voor een hernieuwde afstelling was er daardoor helaas niet meer. Gezien de gunstige weersvooruitzichten besloot Jarno in overleg met monteur Hendrik v/d Veen te gaan voor een droogweer afstelling waardoor er zondagochtend wederom driftig aan de machine gesleuteld werd. Het was alles of niets.
De 2e startplaats op de eerste startrij ging bij het uitspringen van het rode licht direct verloren, Jarno kwam slecht van zijn plek en begon de race vanuit een 5e positie. Terwijl Hans Smees bij de eerste doorkomst de hete adem van Stuart Voskamp in zijn nek voelde kwam Jarno langzaam maar zeker opzetten naar een 4e plaats. Bij het ingaan van de derde ronde wist de Achterhoeker zich reeds op een 3e stek met even voor zich Hans Smees die zojuist voorbij was gestoken door een ontketende Voskamp. Het gat van enkele seconden naar Smees wist Jarno ronde naar ronde met enkele tienden te verkleinen al dreigde een groep achterblijvers in de tweede helft van de wedstrijd roet in het eten te gooien. Het gaatje werd echter opnieuw dicht gereden en in de voorlaatste ronde lukte het Kipje om zijn Yamaha op het smalle stratencircuit naast de Honda van Smees te zetten en er voorbij te remmen. Een ronde later schoot het tweetal in ongewijzigde volgorde onder het zwart-wit door.
Jarno na afloop; ÒHier ben ik dik tevreden mee! Ik had van te voren niet gedacht dat ik hier tweede zou kunnen worden al missen er natuurlijk een paar goede rijders. We hebben vanochtend duidelijk een goede keus gemaakt voor wat betreft de afstelling want volgens mij viel hier gewoon niets meer aan te verbeteren. Ik wist dat ik op deze baan slechts op n punt voorbij kon aan Hans en die kans heb ik afgewacht tot vlak voor het einde. In de overige bochten is het bijna onmogelijk om iemand uit te remmen, het is gewoon allemaal veel te krap hier.
Ik sta nu weliswaar tweede in de tussenstand maar ik moet wel zorgen dat ik voor Stuart Voskamp blijf. Die jongen gaat steeds harder rijden en zijn monteurs hebben die Honda ook ongelooflijk aan het lopen. Hopelijk zijn mijn 10 punten voorsprong op hem genoeg voor de laatste twee wedstrijden en kan ik als tweede eindigen in het Kampioenschap!!!