HomeNationaalONKDSB: Verslag MCT Flanders Ducati Dag Assen

DSB: Verslag MCT Flanders Ducati Dag Assen

Verslag MCT Flanders Ducati Dag Assen Sommige races hebben net even iets meer. De paplepel heeft daar denk ik mee te maken. Centennial, SBK , Barneveld , Ducati Clubrace É Onder de velen die daar iets mee hebben behoort de groep van mÕn vader, Gijs Marijke, Hans en velen meer. Hans (Fischer) racete op de Supermono en de gele 748 toen ik mÕn eerste GRC mini had. In Assen tref je dan Team Promotech met Hans Bakker en Gary Taylor en hoewel ik jong ben voelt dat als oude jongens, thuis.

Als het dan goed gaat met je team, zeer bedankt teambaas Guus de Meijer, en prima loopt met de fiets, bedankt Johnny bedankt MCT en de bandjes staan weer perfect op druk, bedankt Aldo, Mario en Leander dan verlang je ernaar iets terug te kunnen doen. Ieder doet zo zÕn best en een beetje resultaat is reeds genoeg. Niemand vraagt erom, maar toch. Juist dit weekend traden we ook met de MOS, de sympathieke ondernemers soci‘teit, (www.de-mos.nl) , wat meer naar buiten. Dit resultaat maakt dan sprakeloos: tweede in de Sound of Thunder German Cup en winnaar van de Sound of Thunder International Race met een Ducati 748 RS. Alsof je een emmer leeg kiepertÉheerlijk, vooral ook omdat jullie er zo blij mee zijn !

Nu na een goed nachtje slapen is de dankbaarheid verbreed. Walda, mÕn lieve zus ze rijdt nu mini-motor, ze gunt me het kostbare racen van harte en steunt me al jaren. Renske, mijn vriendin, zet me aan te groeien en goed te worden in dit vak. MÕn enthousiaste voorbeeld Racegirl Vicki Gray die het gewoon snapt en de Wizard bedacht. Nu ik erover nadenk zijn er zoveel mensen om te bedanken en toch bedanken ook velen mij. Het Hitzerd Racing Team van Ducatist Leen Hitzerd toentertijd bij de miniÕs. De mini-motor-rijders zelf zowel van NMB als DRN thans RAP, stuk voor stuk echte fans. De wisselvallige periode met de 125 cc, eerst de Yamaha en later de Aprilia, in diverse Sindorf teams en later het Hessels Racing team. Ook in deze configuratie was er veel steun van publiek en collega rijders. Thans met de Ducati zit resultaat er echt aan te komen, eerst met MCT Sitra en dit jaar met MCT Flanders. In het ONK is het reeds leuk naar voren te rijden als enige twin in de SS600. Maar in de eigen Clubrace met Ducatisten, die weten dus dat deze twin een 748 RS is, is dat gelijk een warme douche.

Eerder heb ik verteld dat de 748 RS het perfect doet zeker nu ook de puntjes op de i gezet zijn qua vering en demping. De beste tijd blijft nu in de orde 1.25 laag en dat is prima langdurig vlak vol te houden. Ook in de races heb ik me op vlak rijden geconcentreerd want ik wilde perse de fiets binnen brengen mede gelet op de komende WK-endurance. In beide Sound of Thunders vele 1000 cc machines met al gauw zoÕn 30-35 pk meer dan de 748 RS. Mijn teammaat voor de WK endurance van aanstaand weekend 25 mei, Albert Aerts, die in de tweede race als tweede over de meet kwam op zijn Honda SP2 was telkenmale verbaasd dat die 748 Ducati zoÕn tempo wist te realiseren. Ik denk dat mijn EK ervaring zowel op de 125 Aprilia als op de beide DucatiÕs zeker hebben bijgedragen aan dit resultaat. De eerste race, de SOT-German Cup, werd gewonnen door John Bakker op zijn Superstock Ducati 998 R met mij als tweede mede. Deze race vogde op een regenbui en John deede de betere bandenkeuze. De tweede race ging meer gelijk op. Ik kon de snellere 998 R toch goed volgen en besloot rustig af te wachten voor het bochtenwerk in de eindfase. Mijn teammaat Albert Aerts had kennelijk dezelfde plannen en zo won ik deze race met mÕn maat als tweede.

Als u de race gezien heeft hebt u genoten, was u er niet dan is is 25 mei het vervolg. In ons programma staat voor 14-16 juni een Affetto Ducati dag op Colmar Berg via de MOS. Daar is nog wat ruimte, dat wordt gezellig.

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig