Aron Canet toonde zich zaterdag de snelste in de twee kwalificatietrainingen voor de Moto3 race op het circuit van Albacete. De Spanjaard uit het Estrella Galicia team pakte met een tijd van 1Õ34.721 de pole voor Joan Mir. Bo Bendsneyder wist zich als achtste te kwalificeren.
Canet reed in de eerste training naar een 1’35.077 en was daarmee al de snelste. In de tweede training knabbelde de jonge Spanjaard daar nog eens ruim 0,35 seconde vanaf en die tijd was iedereen te machtig. <p><br /> </p> <p>Joan Mir deed nog wel verwoede pogingen maar bleef steken op 1’34.990 en gaf daarmee dus ruim een kwart tel toe op de tijd van de leider in de tussenstand van het Moto3 Junior World Championship. Derde man op de eerste rij is de Italiaan Nicolo Bulega.</p> <p><br /> </p> <p>Bo Bendsneijder kende zeker geen ideale kwalificatiedag. In de eerste training ging de Rotterdammer al snel onderuit. Dat leverde het nodige werk op aan de Dutch Racing Team Honda waardoor de Rotterdammer een groot deel van de training binnen stond. In het laatste kwart kon Bendsneyder nog een aantal ronden rijden en pakte hij met een 1’36.169 de negende plaats.</p> <p><br /> </p> <p>Terwijl in de tweede kwalificatie de concurrentie om hem heen al redelijk snel de 35’ers te pakken had duurde dat bij Bendsneyder vrij lang. Pas in zijn laatste vliegende ronde lukte het om onder de 36 te komen en met een tijd van 1’35.822 zagen we de Dutch Racing coureur terug op de zevende plaats. Lorenzo Dallaporta finishte in de tweede training direct achter Bendsneyder maar was in de eerste training al sneller geweest zodat Bo de race zal starten vanaf een achtste startpositie.</p>
<p>Thomas van Leeuwen kende ook de nodige problemen. In de ochtendtraining ging het goed met de 71Workx-RW racing rijder totdat aan het einde het motorblok er de brui aan gaf. Van Leeuwen stond toen op een 19e positie met een tijd van 1’36.805. Het zorgde voor het nodige werk doordat het blok moest worden gewisseld. </p> <p><br /> </p> <p>In de tweede training zat de coureur uit Wezep halverwege in een groepje met onder andere Bendsneijder toen de KTM onder zijn achterwerk uitgleed. Het was op zich een lichte crash zonder lichamelijke problemen maar de KTM was te beschadigd om verder te kunnen. Van Leeuwen bleef derhalve steken op zijn tijd van de ochtendtraining en gecombineerd leverde dat de 21e startpositie op.</p> <p><br /> </p> <p>Zuiderburen Martin Vanhaeren en Loris Cresson reden respectievelijk naar de 15e (Vanhaeren) en 25e startpositie.</p> <p><br /> </p> <div><strong>Handige links:</strong> </div> <ul> <li><a href="https://www.racesport.nl/KALENDER//Kalenderuitslagen/tabid/95/ModuleID/1450/ItemID/219/mctl/EventDetails/Default.aspx" target="_blank">Tijdschema en uitslagen CEV Repsol Albacete</a></li> <li><a href="https://www.youtube.com/watch?v=SodRHMHA07o" target="_blank">Live beelden Moto3 wedstrijd</a></li> </ul> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <div> <br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>