De 92e Dutch TT: Wij zijn er klaar voor, maar vragen jullie begrip en medewerking

11098
tt-assen-2023
2Dutch TT 2023 | foto© Marco Loman

Veel Nederlandse motorsportfans kijken er het hele jaar naar uit, de Motul TT Assen. Ook voor ons als Racesport.nl redactieteam een bijzonder weekend, een Grand Prix weekend maar dan anders. Veel extra zaken, veel vragen, veel vrienden, extra aandacht, veel bezoekers en hele lange werkdagen. We doen het met heel veel plezier, passie en inzet maar het heeft ook een keerzijde en daar hebben we jullie hulp bij nodig.

De Dutch TT, de 92e editie, de 23e editie in de geschiedenis van Racesport.nl. Weken voorafgaand aan het evenement zijn we al bezig met de planning, veel randzaken die we anders niet hebben, vele mediavertegenwoordigers van regionale en landelijke dagbladen weten ons te vinden, allemaal met vragen over het grootste eendaagse sportevenement van het jaar, de nodige tv-interviews. Kortom, de TT gekte en koorts heerst al enige weken op de Racesport.nl redactie.







Maar er moet ons ook iets van het hart, iets dat ons al Racesport.nl redactieteam zorgen, heel veel zorgen baart; social media. Wij, maar ook heel veel trouwe motorsportfans ergeren zich er mateloos aan; de haat berichten, de scheldpartijen en de vele nietszeggende en kant nog wal rakende reacties van ‘fans’ die het allemaal wel denken te weten, het vaak nog beter denken te weten dan de organisatie, teams, coureurs en insiders.

Laat gaan, erger je er niet aan, we horen het dagelijks meerdere keren. Ja, we weten het, dat is misschien wel het beste maar zo zitten wij als team niet in elkaar. Racesport.nl is sinds jaar en dag het best bekeken motorsport medium van Nederland, een medium waar dagelijks een team van gepassioneerde motorsport liefhebbers druk mee is. Nee, wij zijn geen team van professionele journalisten, nee wij doen dit niet om er snel rijk van te worden of een wel heel goed belegde boterham te verdienen (als dit zo zou zijn dan hadden we al lang geleden voor een andere job gekozen), maar een team van gepassioneerde motorsport liefhebbers die onze prachtige sport in Nederland zo goed mogelijk willen promoten.

Nu zijn we best wel het een en ander gewend, kijken we er niet meer van op als we in een Grand Prix weekend via persoonlijke berichten de huid 100 keer of vaker vol gescholden krijgen omdat wij in jouw ogen jouw held te kort doen, iets te positief zijn over een coureur waarvan jij toevallig geen fan bent of de organisatie een in jouw ogen verkeerde beslissing neemt, maar zoals we het afgelopen weekend op de Sachsenring mee hebben gemaakt spande toch wel de kroon (tientallen mensen geblokkeerd en honderden reacties moeten verwijderen). Of het te maken heeft met de TT-koorts, de acties van bepaalde coureurs laten we maar in het midden, maar dit wekt niet alleen ergernis op bij ons maar ook bij heel veel serieuze motorsportfans. Dit doet niet alleen pijn, maar het zorgt er ook nog eens voor dat we heel veel extra werk hebben, onnodig werk en tijd die we veel liever aan leuke en serieuze zaken als het maken van extra berichten zouden willen en kunnen besteden.

Het afgelopen weekend hebben we zelfs op het punt gestaan om maar geen berichten meer op de Racesport.nl social mediakanalen te plaatsen en het plaatsen van het actuele nieuws te beperken tot alleen de website.

Een hele moeilijke afweging, helemaal omdat social media een hele belangrijke aanjager is voor de website. De ruim tienduizend bezoeken die in een Grand Prix weekend dagelijks via de social media naar de website komen zorgen wel voor een belangrijke bijdrage in de dekking van de onkosten. Met andere woorden, het niet plaatsen van de berichten op social media heeft als consequentie dat we keuzes moeten maken en minder uitgebreid verslag kunnen doen. Kortom, zouden we een dergelijke beslissing nemen dan doen we daar niet alleen de ‘hooligans’ te kort mee maar ook de trouwe Racesport.nl bezoeker en de wel serieuze motorsport fan.

Berichten van trouwe Racesport.nl bezoekers en de echte motorsport fans met de mededeling dat ze ons sinds dit weekend niet meer volgen op social media omdat ze zich niet meer willen ergeren aan deze onzinnige- en misselijkmakende reacties van bepaalde personen op social media doen pijn en raken ons. Sponsors en adverteerders die zich afvragen of dit wel de sport is waar ze hun naam aan willen verbinden, het is toch te gek voor woorden!!!
We doen dagelijks onze stinkende best om onze prachtige sport te promoten en tienduizenden motorsportliefhebbers dagelijks te voorzien van geheel gratis te lezen motorsportnieuws. Nu zijn wij de laatsten die zeggen dat we geen fouten maken, dat er wel eens een een tikfoutje staat of in de haast er een zin niet helemaal vlekkeloos loopt, maar het kan toch niet zo zijn dat er een aantal mafkezen het verprutsen voor heel veel wel serieuze motorsportliefhebbers.

We zullen er in de aanloop naar de Dutch TT er net als altijd bovenop blijven zitten en niet door de beugel kunnende (haat) reacties blijven verwijderen en personen die zich niet weten te gedragen blijven blokkeren (ook al komen deze meerdere keren onder een nieuw aangemaakt nepaccount terug). Mocht het echter de komende dagen opnieuw weer helemaal uit de hand lopen dan zullen we alsnog beslissen om tijdens de Dutch TT uitsluitend het nieuws te plaatsen op de website, simpelweg omdat we de komende dagen onze handen meer dan vol hebben aan het redactiewerk en onvoldoende mankracht hebben om één of meerdere personen vrij te maken om de hele dag Facebook politieagentje te spelen.

We hopen echter niet dat het zover zal komen, dat eenieder zich weet te gedragen en dat we met ons allen kunnen genieten van onze prachtige sport……ook in het geval jouw favoriete coureur het even iets minder goed doet of een coureur waar je toevallig geen fan van bent voor jou held eindigt.

Nogmaals een vriendelijk verzoek, houd het netjes, laten we het niet zover laten komen. Tel eerst eens tot tien alvorens je een reactie plaats, een reactie die nergens op slaat, de meest vreselijke verwensingen bevat en waar je niet alleen jezelf volledig voor schut zet maar ook heel veel anderen het plezier van onze prachtige sport ontneemt!!! Alleen op deze manier kunnen we samen genieten van de sport, onze helden zien schitteren en kunnen wij blijven doen wat we het liefst doen, namelijk het op een neutrale en zo eerlijk mogelijke manier blijven promoten van onze sport.

Racesport.nl supporter
Natuurlijk is het niet allemaal kommer en kwel en ontvangen we ook hele leuke berichten van fans die ons werk wel op waarde weten te schatten. Hierbij zijn ook vragen bij over de mogelijk tot het worden van Racesport.nl supporter. Dit kon de afgelopen jaren, maar sinds januari van dit jaar zijn we met dit concept gestopt vanwege motiverende redenen. Dit wil echter niet zeggen dat er geen mogelijk meer is om het werk van de Racesport.nl redactie te ondersteunen, dit kan nog steeds middels het doen van een vrijwillige bijdrage via de volgende link: www.racesport.nl/vrijwillige-bijdrage

Met sportieve groet, mede namens het gehele Racesport.nl redactieteam,

Evert Slager
www.racesport.nl

 


Handige links Motul TT Assen:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag donderdag
Fotoverslag vrijdag
Fotoverslag zaterdag
Fotoverslag zondag

  • Red Bull MotoGP Rookies Cup
  • Red Bull MotoGP Rookies Cup
  • Red Bull MotoGP Rookies Cup
  • Red Bull MotoGP Rookies Cup
  • Ziggo Sport studio
  • Ziggo Sport studio
  • Ziggo Sport studio
  • Francesco Bagnaia
  • Marco Bezzecchi
  • Moto2 race
  • Zonta van den Goorbergh
  • Collin Veijer
  • Zonta van den Goorbergh
  • Collin Veijer
  • Enea Bastianini
  • Collin Veijer
  • Enea Bastianini
  • MotoGP race
  • Jack Miller
  • Enea Bastianini
  • MotoGP race
  • Ellen ten Damme
  • MotoGP race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto2 race
  • Moto3 race
  • Moto3 race
  • Moto3 race
  • Moto3 race
  • Moto3 race
  • Moto3 race
  • Moto3 race
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • (vlnr) Frank van der Linden - Peter Oosterbaan - Arjan Bos
  • Sfeer
  • Sfeer
  • Sfeer
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP22
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP22
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP22
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23 - #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • Start MotoGP
  • sfeer grid
  • Sfeer grid
  • #43 Jack Miller - (AUS) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • sfeer grid
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • Sfeer grid
  • Grid Girl Ducati
  • Grid girl Mooney
  • #79 Ai Ogura - (JPN) - Idemitsu Honda Team Asia - Kalex
  • #37 Pedro Acosta - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - Kalex