HomeNationaalONKDSB: MCT-Flanders Paasraces Assen

DSB: MCT-Flanders Paasraces Assen

De aansluiting is hersteld. De MCT-Flanders Ducati meldt zich in de voorste gelederen, hij komt in het stuk voor en wat klinkt hij prachtig. Lof voor Barry Veneman die is nog een maatje te groot. Wachten hoeft niet, we komen eraan. Dit keer was het zaak netjes te finishen, te laten zien dat de positie van de vorige maal geen gelukstreffer was. Dat is perfect gelukt. Met name de spontane felicitaties van de collega coureurs in de klasse zijn hartverwarmend.

Even een korte toelichting op mÕn logo. Ik presenteer me in de wolk die over de vaderlandse motorsport hangt. Het dreigt en het bliksemt. Het zonnetje van de ontspanning en het plezier blijft echter op de Wizard schijnen en op u. Inderdaad, dat heb ik dus niet zelf bedacht. Racegirl Vicki Gray (www.racegirl.nl) is zo creatief. Ze is niet alleen aardig, ze kan veel. Ze kan goed motorrijden, brengt de motorsport aan de vrouw, en ze heeft stijl. De Wizard and de Thunderbolt stammen uit haar koker. Ik vroeg Jan Smit, die voor Vicki een fraaie glitter helm ontwierp om mijn Arai (www.arai.nl) een persoonlijk tintje te geven. Hij zag het logo en adviseerde gewoon bij dit ontwerp te blijven. Heeft hij het er netjes op gekregen daar ben ik dik tevreden mee.

Mijn postuur in combinatie met mijn racehouding blijkt net teveel af te wijken om het standaard RevÕIt pak even te vermaken. In goed overleg bleek MJK (www.MJK-leathers.nl) uit Oudenbosch bereid me op korte termijn een pak aan te meten. Dat worden er twee nagenoeg identiek. Verschil zit in de ventilatie. Bij warm weer flink meer zodat het vel niet vastplakt en bij kou minder zodat een T-shirt genoeg is. De pasvorm is voortreffelijk en wordt zoals goede overalls betaamt steeds beter.

Ik vertelde reeds dat ons team zich mag verheugen in de ondersteuning door de MOS. Deze op motorsport, met name Ducati, gerichte vereniging wil zich sterker profileren. Bij onze volgende race zal zijn op de Ducati Clubrace proberen zij een VIP box te regelen zodat we ons gezamenlijk kunnen presenteren en de plannen ontvouwen. We hebben nog even tijd maar Õt is net als met een race. De Ducati Clubrace behoort overigens tot de gezelligste motor-evenementen van dit land, daar hoort u dus bij te zijn als Õt even kan.

Een stukje techniek. Vorige race had ik bar weinig terugmelding van de voorband en uiteindelijk lag ik ernaast. De vork kreeg bij de Fa. Rooske een paar andere dempplaatjes in het pakket om de respons te verbeteren. Juul en ik hadden in Zolder afgesproken om heerlijk een ochtendje te gaan testen, immers iedere donderdagÉ. tja..dat was nu jammer, niks deze donderdagochtend, geen motoren. Retour naar Ankeveen, zonde van een vrije dag. Nu moest de vork dus getest tijdens de training op Assen. Dat ging eigenlijk best wel goed, veel beter lekker comfortabel. Zo eindig je oh zo makkelijk met teveel comfort. Ga je dan harder rijden en wat scherper sturen dan moet je idem afveren en wat meer dempen etc. U begrijpt het , de afstelling stond slechts redelijk goed en de trip naar Zolder staat gepland op 8 mei, ja dan rijden de motoren. Het zou heerlijk zijn als je dit soort afstelwerk op het stuk baan van de noordlus van Assen zou kunnen doen in een race weekend (uiteraard goed georganiseerd etc.).

Ons verblijf in Assen werd veraangenaamd doordat we met Magnus Grandvisk box 14 deelden. Magnus, roepnaam Jutte, is een heel aardige Zweed. Hij reed ook supersport 600, hij kwalificeerde (grading 36) maar keerde zaterdagavond toch maar huiswaarts omdat de Asser baan hem te vol was met 55 trainers, hij vond dat sommigen ruig reden waar niets over gezegd werd en tien ronden wedstrijd na een extra dag wachten wel erg weinig was gelet op de lange taaie terugreis. Dus hij ging, see you around Magnus ! Op het rennerskwartier was verder een goedbezochte Demo- en Opstap-dag van de mini-motor vereniging RAP (site www.pocketbikes.nl) . Zij presenteerden zich in de middagpauze, bespeakerd door Wim de Ruiter, eveneens op de grote baan aan het grote publiek. Voor miniÕs is een Geert Timmerbocht gewoon een parcours op zich ! Toen later onze Supersport 600 reed was het helemaal stil bij de miniÕs. Dat is mijn achterban, luitjes hartstikke bedankt, we gaan ervoor.

Bijgevoegd de nieuwe stand van de grading list. Behoorlijke verschuivingen. U ziet dat ik keurig gereden heb met nagenoeg dezelfde rondetijden. In de grading list ziet u ook rijders die niet finishten omdat ze ergens iets te hoog grepen. Algemeen werd er wel sneller gereden. U ziet dat ik van de zesde plaats terug gezakt ben naar positie elf in grading maar wel met een vijfde plaats tegen vorige keer niets. Ik heb behoudend gereden en dat is op zich niet eenvoudig. Andere machines met gelijkwaardige grading zitten me echt in de weg. Geniet van deze lijst en bedenk dat bijv.1,013 betekent dat je 1,3 % meer tijd nodig hebt dan de snelste tijd van de klasse dat weekend. Dus als je in de MotoGP kwalificeert op +7% dan ben je in deze klasse niet meer zeker van een startplaats.

Ghisbert
MCT-Flanders.

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig