DSB: Stratencircuits steeds meer onder druk

54

Het is een drukke periode voor de coureurs en de liefhebbers van het Open Nederlands Kampioenschap. Historisch gezien volgen de races elkaar snel op, te beginnen met de Paasraces in Assen, de races rond hemelvaart in Eemshaven, dan een week later alweer de Pinksterraces in Oss en in het laatste weekend van mei de jaarlijkse races in Hengelo (Gelderland). Maar zal dit de komende jaren ook nog zo zijn?

De Paasraces hebben dan wel een vaste locatie, maar over de geluidsproblematiek in Assen is de laatste tijd genoeg geschreven. Dan naar Eemshaven, daar zijn weinig omwonenden die klagen maar hier lijkt de economische vooruitgang roet in het eten te gooien. Het was duidelijk voor de bezoekers die de afgelopen dagen aanwezig waren in Eemshaven- er wordt volop gebouwd en bedrijvigheid ontwikkeld. Navraag bij voorzitter Jacco de Winter van Stichting Motorsport Evenementen Eemshaven leerde dat er twijfel is of men ook het komende jaar weer toestemming krijgt en de noodzakelijke vergunningen om enkele wegen op het bedrijventerrein te gebruiken.







"Helaas krijgen we ieder jaar maar de zekerheid voor een jaar. Iedereen die de afgelopen dagen hier is geweest heeft de ontwikkelingen op het terrein kunnen zien. Ik weet niet of het volgend jaar weer zal lukken, we zullen er zeker voor blijven vechten maar makkelijker zal het er niet op worden," aldus de Winter.

Ook voor de Pinksterraces in Oss wordt het volgens enkele geruchten steeds onzekerder, ondanks het feit dat er in de koopcontracten van de kavels op het industrieterrein in Oss is opgenomen dat de Pinksterraces ieder jaar worden gehouden. De komst van een distributiecentrum van Heineken zou wel eens voor onzekerheid kunnen zorgen in Brabant. Een distributiecentrum voor dranken zal juist op de feestdagen, met haar vele festivals en activiteiten, aan haar klanten willen leveren.

Het is te hopen dat de betrokken organisatoren een sterke rug hebben en de historische evenementen ook in de komende jaren op de kalender van het ONK zullen blijven staan.

Geef je mening op Racepraat.nl: klik hier »