DSB: Team Rockanje went aan Suzuki

68

Voorbereidingen nieuw seizoen wordt afgesloten met training in Frankrijk Aperitief 22.00 uur, de geleende bus van Hyperpro onze veringspecialist, staat gretig te ronken voor de deur bij Rob te Rockanje. De trouwe caravan erachter, de hagelnieuwe SHS/Bryony Suuz in geel rood erin, kilootje of wat aan spullen ernaast, zakje broodjes een routebeschrijvingÉ.kortomÉ.pitsie patsie krijk Rob en JW gaan naar Frankrijk . Ledenon is de bestemming ligt zoÕn 1100 km van ons strand, in de buurt van Nimes. Onderweg nog een telefonisch interview voor Radio Rijnmond, wat ik als thuisblijver mag proberen op te nemen op een bandjeÉ.Óleuk voor later PaÓ zei Rob nog motiverend. Hoe laat heb je dat interview dan vroeg ik argwanend: ÒSuzanne Mulder, de presentatrice zei tussen 24.00 uur en 02.00 uurÓÉ..ÓIk weet het niet precies, merk je welÓ

01.50 uur viel inderdaad RobÕs stem waar te nemen op 96.10 MhzÉ.Programma ging over motorrijders, de Rockanje Classic, die dit jaar op 15 mei weer plaats zal vinden en over circuitrijden en racen, vandaar. Slaperig bediende ik de knoppen van de taperecorder en luisterde tegelijkertijd uiteraard naar zoon lief. Hij bleek toen vlakbij Luxemburg te zijn en moest natuurlijk uitleggen waar hij zo laat in de nacht naar op weg is en wat zijn verwachtingen zijn dit seizoen.







Trainen is de komende week het doel, de nieuwe motor is sterker dan de Yamaha van vorig jaar, zit anders, stuurt anders en Rob wil testen hoe het met zijn onderarmen is.

Wellicht nog niet bekend maar hij is 5 weken terug aan beide onderarmen geopereerd.
Een paar flinke littekens verraden de plek waar de chirurg heeft zitten vroeten. Net als veel coureurs heeft Rob last van het zogenaamde tunnelsyndroom.

Je spieren knellen af gedurende het verloop van een wedstrijd met als gevolg totaal geen macht meer om te remmen of om te koppellen. En dat kan niet natuurlijk met zoÕn kanon van 160 pk.
In Ledenon moest blijken in hoeverre Rob is hersteld van de operatie.

De trainingen

Van de vier dagen trainen bleven er eigenlijk 2,5 over.
Mist op de laatste dag en een glijpartij van Rob en van Bob WithagÉÉÉ.allebei op dezelfde plek en op het zelfde moment met een vertraging van 1 seconde, zorgde ervoor dat rond de klok van 12.00 uur de missie stopte.
En op dag 1 verloren we wat tijd omdat het zitje niet meewerkte.

Al met al is het geheel toch naar tevredenheid verlopen.
De Suzuki is inderdaad sterker dan de R1 van vorig jaar en hij stuurt veel aangenamer.

Per direct geeft hij meer vertrouwen, de Michelins Pilot Race 2 banden werken prima samen met de Wp vering voor en Hyperpro raceshock achter.
Wel voelt de Suzuki veel groter aanÉ.maar dat zal een kwestie van wennen zijn.

Met nu nog wat sleutelwerk om de schade weg te werken staan we behoorlijk gesteld voor de eerste wedstrijd eind van deze maand.

We houden jullie op de hoogte!
zie ook www.rockanje-racing.nl

Met vriendelijke groet

MotoPort Rockanje Racing Team