De Paasraces op het TT-circuit werden door de KNMV, de SMA en de rijders ook aangegrepen voor een tweetal overlegrondes. Zaterdagavond werd er gesproken met de 250cc coureurs en zondag werd er door de SMA een paasontbijt gehouden, ditmaal helaas zonder eieren, maar wel met de kans voor rijders en teams om eens rustig en informeel met organisatoren en officials van gedachten te wisselen.
Na uitgebreide uitleg over de geluidsproblematiek op het TT-circuit, waarvan met name de 250cc klasse de dupe leek te worden -hun race was eerst geschrapt en slechts een week voor het evenement via een compromis van minder ronden weer toegevoegd- werd via een discussie een aantal constructieve besluiten genomen.
Zo zal er binnenkort een test met speciale en sterker gedempte uitlaten plaatsvinden op de TT-baan. Naast de kwartlitermachines zullen hierbij nu ook motoren uit de overige klassen worden betrokken.
Voorts zal getracht worden om per categorie nader inzicht in de geluidsproductie te krijgen, teneinde op optimale wijze tot oplossingen te komen die in het belang zijn van de gehele motorsport.
Een ander positief besluit betreft de invoering van vertegenwoordigers per klasse, die namens de betrokken deelnemers en teams kunnen optreden. Hiermee wordt de communicatie met de rijders aanzienlijk eenvoudiger en duidelijker. Alle betrokken partijen, inclusief de KNMV, stemden van harte in met deze al sedert jaren bij de SMA levende gedachte. Als eerste werd Frits Hillebrandt unaniem verkozen door de 250cc coureurs. De overige klassen zullen dit voorbeeld voorzover nodig binnenkort volgen.
SMA, 20 april 2003