Henri van Geresteyn ontevreden na cuprace in Assen !

137

Vrijdagavond was het weer zo ver. Alles moest weer ingepakt worden voor de KNMV-cup race op de zaterdag. Caravan achter de auto, bus vol laden, vouwwagen achter de bus, eten mee en ja hoor : om half negen was het konvooi klaar om af te reizen naar het noordelijke Assen. Om half 11 kon de strijd beginnen om alles op te bouwen en uit te pakken. Na een aantal gezellige uurtjes was onze BPL-woonwijk dan eindelijk opgebouwd en kon onze welverdiende nachtrust beginnen.

De trainingen







De 1e tijdtraining was om 10 minuten over 10 en het regende nog zachtjes in Assen. Maar de baan was nog drijfnat, zodat de monteurs de Suzuki voorzien hadden van regenbanden.
Henri ging vrij ontspannen de baan op en je kon goed zien dat hij een goed ritme te pakken had. Het was ook de eerste kennismaking met de nieuwe WP-voorvering, dus dat was ook allemaal nog maar afwachten. In ÂŽÂŽn van de laatste trainingsronden zette Henri een super scherpe tijd neer van 1:42,8 en dat was goed voor een 5e plaats. Hiermee heeft Henri wel bewezen dat het talentvolle regenrijder is.

De 2e tijdtraining begon om half 1 en de baan was voor 80% droog geworden zodat deze tijdtraining op droogweerbanden verreden kon worden. Gespannen stond het team aan de muur te wachten op de tijden die Henri zou gaan neerzetten. Eerste vliegende ronde : 1:34, nou dat kan veel harder Henri. In de 2e en 3e ronde bleef deze tijd op de klokken en het leek wel vanaf de kant ofdat het allemaal een beetje geforceerd ging. De laatste paar minuten, ja daar komt Henri weer, Ja eindelijk een goeie tijd. Zo zette de Barneveldse ÒSchwantzÓ toch nog een 1:31,991 op de klokken wat goed was voor startplaats 22.

De Race

De juniorstock was de eerste race van de dag en deze begon om half 3. Een beetje gespannen stapte Henri op de nummer 34 Suzuki om richting circuit te rijden. Na de opwarm-ronde ging Henri staan op zijn plaats. De lichten gingen uit en Henri was goed weg, maar kwam in de problemen bij het aanremmen van de Nationale bocht. De twee coureurs voor Henri raakte elkaar waardoor Henri in slakkengang de Nationale door moest. Nou ja, gewoon ervoor gaan zitten en zo hard mogelijk rijden. Einde eerste ronde bij het insturen van de ramshoek : Klap ; Collega coureur Ad Braken beukte tegen Henri aan, en Henri kon ternauwernood de motor op de baan houden. Henri kwam de eerste ronde door op een 26e plaats en moest dus proberen nu verder naar voren te komen. De derde ronde ging in een supertijd van 1:31,496 (nieuw persoonlijk record) en Henri kwam steeds dichter bij het voorliggende groepje met o.a. Ronny van Kleef en Lex Kleijer. In de 5e ronde kwam Henri door als 23e en reed mooie ronde tijden. OkŽ, laat aanremmen voor de nationale, insturen , SHIT voorwiel weg, corrigeren, achterwiel weg, gas los, gas erop, teveel grip, benen los, terug in het zadel en gas er weer op. Henri ontsnapte aan een High-sider en de motor gaf dus een duidelijk teken dat de achterband helemaal op was en dat de voorvering niet optimaal stond. Henri moest hierdoor de Òmet de camera uitgerusteÓ Lex Kleijer en Ronnie van Kleef laten gaan en ging ronden rijden van ongeveer 1:33. Door diskwalificaties en valpartijen kwam Henri als 21e over de finish. Henri had niet lekker gereden en dit was duidelijk aan zijn humeur te merken toen hij van de motor afstapte. Jammer genoeg geen punten deze race, maar wel ontzettend veel geleerd en een uur na de race was het goede humeur van Henri ook weer teruggekeerd.

Op 27 juli zal het BPL-racing team vertrekken naar Oschersleben in Duitland om daar op 29 en 30 juli te proberen om wel punten mee te nemen naar Barneveld.

BPL-racing
#34