KNMV Cup Assen, 10 april 2010

126

De eerste wedstrijd van het seizoen voor de KNMV Cup is gereden op 10 april. Een aantal nieuwe namen, nieuwe motoren, nieuwe pakken: Iedereen is er klaar voor.

Tijdens een rijdersbespreking heeft Hennie Lentink een aantal vragen, een korte inventarisatie. Zo wordt de mening gepeild over een mogelijke KNMV Cup race op Zandvoort en de voorkeur voor een KNMV Cup race of een 500 km Endurance race tijdens het laatste KNMV Cup evenement in oktober in Assen.







Voor de begeleiding van de JuniorCuppers en de Suzuki SV-rijders zijn Roy ten Napel, Ronald ter Braake en Nigel Walraven benaderd en zij zullen tijdens trainingen en races de rijders volgen en van advies voorzien.

Tenslotte wordt nog even stil gestaan bij het stoppen met racen van Edwin Ott. Hij is één van de rijders die vanaf het eerste begin actief geweest is in de KNMV Cup en ook zijn vrouw Karin reed regelmatig haar rondjes mee. Hun zonen Alex en Eric zijn groot geworden in de Cup en hebben inmiddels hun weg gevonden naar de Supersport en Superbike. Voor Edwin
kwam afgelopen winter een abrupt einde aan zijn racecarrière nadat hij een oogziekte opliep. Hij blijft het racen wel volgen, maar kan zelf niet meer actief op de motor deelnemen. Met een bos bloemen en een presentje in de hand had Edwin het zichtbaar moeilijk met deze stap en was geroerd door het medeleven van de organisatie en collega rijders.

Na afloop van de racedag blijkt dat we zaterdag 10 april nipt binnen het geldende daggemiddelde zijn gebleven. Een van de oorzaken is gelegen in het feit dat er tijdens de trainingen rijders uit de baan gehaald zijn die fors boven de 100 dBa scoorden, de hoogste waarde bedroeg maar liefst 105 dBa. Je begrijpt dat dergelijke hoge pieken van erg nadelige invloed zijn op ons daggemiddelde. Verzoek aan met name deze rijders maar ook aan de overige rijders om nog eens keer kritisch naar de mogelijkheid te kijken om het inlaat- en uitlaatgeluid te dempen.

Iets anders waar de organisatie zaterdagavond mee geconfronteerd werd waren achtergelaten motorbanden. Zoals jullie weten krijgt CRT van de achtergelaten banden een factuur van €10,00 per band. Doe de organisatie een plezier en neem je eigen versleten banden mee. Mocht je van je nieuwe banden af willen breng deze dan gerust naar de CRT-serviceruimte.