KNMV Cup wordt in 2013 Open Wegrace Cup

109

Gedurende het afgelopen jaar is CRT druk bezig geweest met de voorbereidingen voor 2013. Het was de organisator duidelijk dat er diverse zaken aangepast dienden te worden om de wegrace betaalbaar en leuk te houden. Als organisator van de KNMV-Cupraces sinds 1996 gaat men vanaf 2013 behoorlijke wijzigingen doorvoeren.

<div>Deze wijzigingen hebben niets te maken met de organisatiestructuur van de wedstrijden zoals jullie tot nu toe gewend zijn maar alles met betrekking tot de licenties, lidmaatschappen, licentie aanvragen, medische keuring en licentie opleidingen.</div> <strong> <div><strong><br /> </strong></div> Instap</strong><br /> <p> De signalen van bestaande klanten in de afgelopen twee jaar geven aan dat zij zowel de financi&euml;le als de technische instap bij KNMV Cupraces te hoog zijn gaan vinden. Klanten willen zeker goed georganiseerd en veilig racen maar de instap is te hoog geworden. Geen instap in de breedtesport betekent geen doorstroming naar de topsport met als gevolg stagnatie in beide competities. Door nu de wegrace weer naar de sporter te brengen hopen CRT dat rijders weer gaan instappen en gaan doorstromen. Op deze wijze komt er dan weer beweging in de wegrace.</p> <br /> <strong>Open Wegrace Cup</strong><br /> <p> In 2013 zal de Cup-competitie niet meer georganiseerd worden onder auspici&euml;n van de KNMV maar door CRT in eigen beheer georganiseerd worden. Vanaf 2013 zal deze Cup-competitie onder de naam van Open Wegrace Cup, OW Cup, zelfstandig door CRT georganiseerd gaan worden. Dit houdt in dat je vanaf 2013 een OW Cup-licentie nodig hebt in plaats van een KNMV-licentie om deel te kunnen nemen aan OW Cupraces. CRT heeft verzekeringmaatschappij Interpolis bereid gevonden om haar OW Cup-licentiehouders te verzekeren. Verder gaat men een vereenvoudigd technisch reglement voor de CRT Cup-klassen en SuperCup-klassen hanteren welke op korte termijn gepubliceerd gaat worden. Hiernaast zal er geen medische keuring verplicht zijn voor een grote groep rijders. Door middel van een medische enqu&ecirc;te wordt er bepaald of er een fysieke keuring noodzakelijk is.</p> <br /> <strong>OW Cup-licentie</strong><br /> De OW Cup-licentie kun je gewoon aanvragen via de website <a href="http://www.crtholland.nl/">www.crtholland.nl</a> <p>, als je inlogt zal hier de mogelijkheid komen om digitaal een licentie en rijnummer aan te vragen. De precieze prijzen zijn nog niet bekend maar het is dus niet noodzakelijk om een KNMV-licentie of KNMV lidmaatschap te hebben om aan onze Open Wegrace Cup te kunnen deelnemen. Door genoemde maatregelen gaan de kosten voor een OW Cup-licentiehouder om in 2013 deel te nemen aan de OW Cupraces lager worden dan deelname aan KNMV Cupraces in het seizoen 2012. CRT gaat er vanuit dat hierdoor het racen weer een stukje goedkoper en nog plezieriger zal gaan worden.</p> <br /> <p> Met de OW Cup-licentie is het tevens mogelijk om aan wedstrijden deel te nemen van Motorsportschool Holland en Motorsportschool Zolder zonder dat je daarvoor een extra licentie of daglicentie dient aan te vragen. Dit geldt ook voor de races in Oschersleben, je hebt hier geen aanvulling Euro B meer nodig. Samen met deze organisatoren heeft CRT een uniek samenwerkingsverband en respecteert men elkaars licentie. Hierdoor is het mogelijk dat Cuppers verzekerd aan MSH/MSZ -wedstrijden kunnen deelnemen en MSH/MSZ-rijders verzekerd aan OW-Cupraces kunnen deelnemen. Onderhandelingen in deze met Francorchamps lopen nog. Verder liggen er plannen om in 2013 een BeneluxCup te houden. Deze zal bestaan uit vier wedstrijden bij de diverse organisatoren welke voor een apart BeneluxCup klassement zullen tellen.</p>







<strong>Klassen 2013</strong><br /> Met betrekking tot de OW Cupklassen zal er een kleine wijziging plaatsvinden. De SuperCup 600 en SuperCup 1000 gaan in 2013 door zonder wijzigingen behalve de vereenvoudiging van het technisch reglement en medische keuring. De Talent Cup gaat in 2013 onder een nieuwe formule door zoals reeds eerder bekend is gemaakt. De Honda Moriwaki GP3 Junior Cup kent geen wijzigen. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen voor de CRT Cup bestaat hier de mogelijkheid dat de 600 en 1000 klasse samengevoegd kan gaan worden. De klasse-limiettijden welke in 2012 gehanteerd zijn blijven ook in 2013 gehandhaafd. Verder zijn we in overleg om een TwinCup-klasse te gaan starten, een klasse waarin je alleen met twee cilinder motoren mag starten. <br /> <br /> <strong>Samenwerking</strong><br /> CRT staat voor om de jarenlange samenwerking met de KNMV en andere partijen in 2013 voort te zetten alleen in een andere, volgens ons, constructievere structuur.<br /> <br /> <strong>Licentieaanvraag</strong><br /> De planning is dat wij binnen twee weken alle technische zaken rond hebben en zal de licentieaanvraag via de website www.crtholland.nl geopend worden. Houd er rekening mee dat je dus wel een CRT account moet hebben om een OW Cup-licentie te kunnen aanvragen, mocht je dat nog niet hebben registreer je dan nu op de Cupsite! Wij verwachten de data voor 2013 eind november van het TT Circuit Assen te ontvangen en zullen dan de kalender indelen en bekend maken. Wij maken dan ook de datum van de CRT-licentiecursus bekend zodat nieuwe licentiehouders zich hiervoor kunnen inschrijven.<br /> <br /> Vragen over CRT-dagen kun je mailen naar Heidi: <a href="mailto:[email protected]" class="ApplyClass">[email protected]</a><br /> Vragen over de OW Cup kun je mailen naar Tessa. Het emailadres van Tessa <a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a> gaat vervangen worden door <a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a> maar voorlopig is Tessa ook op het oude adres bereikbaar. <p><br /> </p> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FHOME%2FWelkom%2Ftabid%2F38%2FOVERIG%2FKNMVCup%2Fknmv-cup-wordt-in-2013-open-wegrace-cup%2Ftabid%2F139%2FiNews_ID%2F31179%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;action=like&amp;colorscheme=light&amp;font&amp;height=80&amp;appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>