Niet alleen in Amerika maar ook in Canada lijkt het allemaal niet echt soepel te gaan. De man die de afgelopen vier jaar kampioen werd in het Canadees Superbike én Sportbike zit zonder werk en dat terwijl hij akkoord was gegaan om voor erg weinig te gaan racen.
Kawasaki heeft zich niet alleen terug getrokken uit het AMA Superbike maar ook zo goed als uit het Parts Canada Superbike kampioenschap. In het Canadees Superbike heeft de Japanse fabrikant besloten de werkzaamheden van het team uit te besteden maar dit team zal geen gebruik maken van de diensten van Jordan Szoke, de man die de afgelopen vier jaar met Kawasaki kampioen werd in de Canadees Superbike en Sportbike klasse en de reden daarvan is nogal vreemd, of beter gezegd bizar.
Ze hebben me een aanbod gedaan wat nogal belachelijk was," vertelde Szoke, die al zes keer Canadees Superbike kampioen werd. "Geen bonus als ik kampioen zou worden, geen salaris, geen onkosten vergoeding, niets eigenlijk. Ik moest zelf naar de circuits zien te komen en dan alleen in het Superbike en dan ook nog voor niks rijden. Ze zouden me dan betalen voor eerste, tweede en derde plaatsen."
"Ik zei ‘oké, ik doe het maar alleen omdat het een moeilijke situatie is, hopelijk is het over een jaar beter’. Ik wil graag voor Kawasaki rijden, ik ben loyaal aan de fabrikant. Ik zie dus dat ik het zou doen op voorwaarde dat ik een van de 600’s wilde kopen – ze verkopen de motoren aan het einde van het jaar. Ik moet toch met een vrachtwagen naar de circuits omdat ook mijn vriendin racet. Ik wilde dan de 600 meenemen en rijden en mijn nummer 1 verdedigen op eigen kosten."
"Ik wilde alleen maar het prijzengeld incasseren, dat zou op zijn minst genoeg zijn om de banden te betalen. De andere reden waarom ik dat wilde doen is vanwege de contracten met mijn persoonlijke sponsoren, ik zou zoveel geld kwijtraken omdat ze alles door tweeën zouden delen omdat alle contracten gebaseerd zijn op het rijden in twee klassen. Ik probeerde dus zoveel mogelijk geld te besparen nu ik voor niks zou gaan rijden en zelfs uit eigen zak naar de circuits moest komen maar ze zeiden ‘nee, dat willen we niet. Bedankt voor je diensten, we gaan op zoek naar een andere rijder’ en toen hingen ze de telefoon op. Het was heel naar, er was geen discussie mogelijk. Ik kon niet voorstellen om dan toch alleen Superbike te gaan rijden. Ze waren niet meer geïnteresseerd en het was bye bye."