De FIM heeft laten weten dat voor de nieuwe Moto2 categorie, die vanaf 2011 de 250cc klasse zal vervangen, gebruik gemaakt zal worden van maar een merk motoren.
Toen in december 2008 het reglement voor de nieuwe Moto2 klasse werd vrijgegeven was er nog sprake van enige variatie voor wat betreft de motorblokken. De 600cc motorblokken mochten bestaan uit twee, drie of vier cilinders met respectievelijk een gewicht van 125, 130 en 135 kg en een toerenbereik van 15.000, 15.500 en 16.000 toeren. Verder werden ovale zuigers en pneumatische klepveren niet toegestaan en moest er gebruik gemaakt gaan worden van standaard ECU’s.
Inmiddels is er door de fabrikanten een verzoek ingediend om in deze nieuwe klasse maar één merk motoren in te zetten en dat gaat volgens de FIM dan ook gebeuren zo bleek tijdens een persconferentie met FIM president Vito Ippolito.
"Er is wat nieuws voor wat betreft de Moto2 klasse," vertelde Ippolito. "Er was een voorstel van de fabrikanten voor een reglement voor maar een merk motoren. Dat betekend dat we in de Moto2 klasse maar een merk motoren zullen hebben."
Welke fabrikant het gaat worden is niet bekend. Eerst moet gekeken worden welke fabrikanten geïnteresseerd zijn waarna, in het geval van meerdere fabrikanten, een keuze gemaakt zal worden.
Het ontwerp van het rijwielgedeelte blijft vrij maar is wel aan bepaalde richtlijnen, namelijk het technisch reglement van de FIM, verbonden.