Nicky Hayden wist tijdens de driedaagse MotoGP test op het circuit van Sepang de vijftiende rondetijd te noteren. Na afloop was de Amerikaan dan ook duidelijk: ãWe hebben de belangrijke stap hier nog niet weten te maken.Ó
Nicky Hayden is samen met teamgenoot Hiroshi Aoyama, de Brit Scott Redding en de Tsjech Karel Abraham één van de coureurs die komend seizoen in het MotoGP wereldkampioenschap van start gaat op de nieuwe Honda RCV1000R productieracer. Ondanks dat er tijdens de officiële presentatie afgelopen najaar in Valencia lovend werd gesproken over de prestaties van deze nieuwe machine blijkt de realiteit vooralsnog iets anders. <p > </p> <p>Met een vijftiende rondetijd, 1,925 achter de snelste rondetijd van Valentino Rossi en Dani Pedrosa, gedurende de driedaagse test op het Sepang International circuit was de 2006 MotoGP wereldkampioen opnieuw de snelste coureur op de nieuwe Honda productieracer.</p>
Hoewel de DRIVE M7 Aspar coureur zijn snelste rondetijd van de eerder gehouden test op het Maleisische circuit niet wist te verbeteren, dit mede gezien de mindere omstandigheden, wist Hayden zijn rondetijden gedurende de afgelopen drie dagen wel constant te verbeteren maar de benodigde stap om de kloof met de snelste coureurs te verkleinen wist de Amerikaan helaas niet te maken.<br /> <br /> <strong>Nicky Hayden, Drive M7 Aspar, snelste ronde 2.01.924, vijftiende: </strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“We hebben de afgelopen drie dagen echt hard gewerkt en hebben heel veel informatie verzameld waardoor we de motor steeds beter leren begrijpen, hoewel we nog steeds de belangrijke stap niet hebben weten te maken waarna we op zoek zijn. We zijn er nog steeds niet achter waarom we zoveel problemen hebben als we hard moeten remmen bij het ingaan van de bocht, dus we zullen echt meer moeten werken aan de elektronica. Het was een zware dag en we verloren de nodige tijd om de set-up aan te passen aan de hitte. We weten dat ons potentieel veel hoger is dan waar we hier toe in staat waren te laten zien, dus we kunnen optimistisch zijn en naar Qatar vertrekken met de wetenschap dat we er klaar voor zijn om weer vol aan de bak te moeten. Het zal interessant worden om te zien hoe de prestaties van de motor zijn op een ander circuit, maar nogmaals we hebben daar ook nog veel werk te doen om er zeker van te zijn dat we klaar zijn voor de eerste race.”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><br /> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>