MotoGP: Kawasaki wordt 'Monsterachtig'

70

Het Kawasaki Racing Team is verheugd te kunnen melden dat men een twee jarige overeenkomst heeft gesloten met de fabrikant van de "meanest energy drink on the planet, Monster Energy", zo begint een lang verwacht persbericht van team Green, de overeenkomst geldt voor 2008 en 2009.

Na de komst van John Hopkins naar Kawasaki staken de geruchten over een mogelijke samenwerking al de kop op, Monster was immers al een persoonlijke sponsor van Hopkins en daarnaast ook partner van diverse raceactiviteiten van Kawasaki in de Verenigde Staten.







Kawasaki betiteld de overeenkomst als een belangrijke stap aangezien het de eerste sponsor is die op de zijkant van de Kawasaki Ninja ZX-RR MotoGP machines zal staan sinds de herintreding van het merk in de koningsklasse van de motorsport zes jaar geleden.

De vernieuwde kleurstelling van het Kawasaki Racing Team, met de Monster Energy sponsoring, zal worden onthuld tijdens de komende test op het Australische Phillip Island waar vanaf 29 januari gereden zal worden.

"De samenwerking met Monster Energy is de volgende aanwijzing dat Kawasaki nu gezien word als een titelpretendent in het MotoGP wereldkampioenschap en niet meer alleen als paddock vulling," vertelde Yoshio Kawamura, de algemeen directeur van Kawasaki Motors racing BV. "Het feit dat we een toonaangevend merk op de wereldmarkt aan ons hebben weten te binden – en dat Monster hun verbintenis met Kawasaki zal gebruiken om voet aan de grond te krijgen in de Europese markt – laat nogmaals zien hoezeer we zijn gegroeid sinds we in 2002 zijn teruggekeerd in de koningsklasse. Monster Energy heeft al een hele goede samenwerking met Kawasaki in de Verenigde Staten en we hopen samen met hen in de komende twee jaar op soortgelijke successen op wereldniveau."

"Als we iets hebben geleerd van Monster Energy sinds we met hen in gesprek zij dan is het dat we dezelfde passie voor het racen met ze delen, en natuurlijk delen we ook onze affiniteit met de kleur groen; je zou gerust kunnen stellen dat het eigenlijk een ideale combinatie is," vertelde competitiemanager Michael Bartholomy. "We hebben in de afgelopen 12 maanden al grote stappen voorwaarts gezet, en dat was ook wat Monster Energy zo aantrok bij Kawasaki, we hopen dat we dit momentum kunnen vasthouden in 2008 en dat we ze dan kunnen overhalen om in 2009 titelsponsor te worden."

"Monster Energy heeft het afgelopen seizoen veel plezier gehad van de eerste voorzichtige stappen in de wereld van de MotoGP met John Hopkins, we waren heel erg tevreden met de reacties die hierop kwamen, zeker internationaal gezien," vertelde John Lee, de Monster sports marketing directeur. "Wij zien de MotoGP als het tweewielige equivalent van de Formule 1 en actie Monster Energy’s sport marketing filosofie is begonnen met een motorrace fundament, hoofdzakelijk in de Amerikaanse motocross en het Monster Energy AMA Supercross kampioenschap. Omdat we door willen groeien op het internationale vlak is de betrokkenheid bij het MotoGP kampioenschap een logische beslissing we kijken daarom ook uit naar de spectaculaire acties van ‘Hopper’ op de door Monster Energy gesteunde Kawasaki Ninja ZX-RR machine."