MotoGP: Lorenzo, Marquez en Vi–ales over hun kwalificatie in Qatar

70

#QatarGP – Jorge Lorenzo, Marc Marquez en Maverick Vi–ales vormen zondag tijdens de Commercial Bank Grand Prix of Qatar de eerste startrij. Hun reacties na afloop van de kwalificatie.

De vrije trainingen van de Commercial Grand Prix leverden de afgelopen dagen al diverse verrassingen op, maar tijdens de eerste kwalificatie van het seizoen was het toch gewoon weer Jorge Lorenzo die aan het langste eind trok en zondag in Qatar vanaf de pole aan de eerste wedstrijd van het seizoen mag beginnen.&nbsp; <p >&nbsp; </p> <p>Achter de regerend MotoGP wereldkampioen noteerde Marc Marquez de tweede tijd, dit ondanks dat de Repsol Honda na het vallen van de finishvlag er nog een snelle ronde uitperste, een rondetijd die ruim sneller was dan de poletijd van Lorenzo maar vanzelfsprekend niet meetelde.</p> <p> </p> <p> <br /> De derde tijd van Maverick Vi&ntilde;ales mag dan misschien wel een verrassing worden genoemd, uit de lucht vallen komt deze tijd zeker niet aangezien de Suzuki coureur tijdens de pre-season testen al diverse keren heeft laten zien niet onder te hoeven doen voor de topmannen.<br /> <br /> Na afloop van de kwalificatie hadden Lorenzo, Marquez en Vi&ntilde;ales het volgende te vertellen over hun eerste kwalificatie van het seizoen.&nbsp;</p> <p> <div><br /> </div> </p>







<strong>Jorge Lorenzo, Movistar Yamaha MotoGP, snelste ronde1&rsquo;54,543, pole:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Het is niet verkeerd om tijdens het eerste weekend van het kampioenschap al het record van de meeste pole positions te verbreken. Het was moeilijk om tijdens de kwalificatiedag rustig te blijven en om te proberen niet te crashen, dit omdat je met de ene achterband een goed gevoel hebt en wanneer je een andere laat monteren het gevoel ineens heel anders is. Dit gebeurde dus ook tijdens mijn tweede run, ik kwam toen in eerste ronde al bijna ten val maar gelukkig bleek juist deze ronde goed genoeg voor de pole. Ik had verwacht dat de rondetijden iets sneller zouden zijn en dat er meerder coureurs een rondetijd laag in de 1&rsquo;54 op de klok zouden zetten, maar uiteindelijk bleek mijn 1&rsquo;54.0 voldoende voor de pole.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Marc Marquez, Repsol Honda, snelste ronde1&rsquo;54.634, tweede:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Ik ben blij. In eerste instantie dacht ik dat ik de pole had, maar toen ik terugkwam bij het team vertelden ze mij dat de finishvlag al gezwaaid was voordat ik aan mijn laatste ronde begon. Op het display zag ik een 1&rsquo;54.2 en ik dacht dat dat voldoende was voor de pole, maar helaas was dit dus niet zo. We zijn tevreden met het gevoel dat we momenteel hebben met de motor en hoe alles in het algemeen verloopt. Aan het einde van QP2 had ik nog even een momentje bij het maken van een proefstart. Er gebeurde iets vreemds en we moeten nu gaan kijken wat dat is geweest. We moeten zien dat we deze snelheid zondag vast kunnen houden, een pace waarvan ik denk dat die goed zal zijn voor de race.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Maverick Vi&ntilde;ales, Team Suzuki ECSTAR, snelste ronde, 1&rsquo;54.638, derde:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Ik ben heel erg blij, we hebben met z&rsquo;n allen ongelofelijk hard gewerkt en uiteindelijk hebben deze inspanningen die we de afgelopen winter hebben gedaan zich uitbetaald. Dit is nog maar de kwalificatie en de race is pas zondag, maar ik blijf met beide benen op de grond staan ondanks dat de derde startplaats een sensatie is en waarop ik best wel trots ben. Het betekend best wel veel, het afgelopen seizoen stonden we hier als twaalfde op de startgrid terwijl ik nu derde sta, dit laat zien dat we hard hebben gewerkt en ik wil Suzuki bedanken voor het fantastische ontwikkelingswerk gedurende de wintermaanden en het team dat me volledig ondersteunt. De buitengewoon snelle laatste ronde is het resultaat van de vele trainingsuren die ik zelf gemaakt heb de afgelopen winter, maar ook vanwege de rust die ik nu heb: ik kan de ervaring die ik afgelopen seizoen heb opgedaan benutten en ook het motorblok waarover ik nu kan beschikken is een een stuk beter dan afgelopen jaar.&rdquo;</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <div><br /> </div> <br /> <p><br /> </p> <p><em><strong>Handige links Commercial Grand Prix of Qatar:</strong></em></p> <ul> <li><a href="http://bit.ly/21qUGCK" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1QVrMI1" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></li> <li><a href="http://bit.ly/255OQeK" target="_blank">Fotoverslag</a></li> </ul> <a href="http://bit.ly/1QVrMI1"> <p> </p> <div></div> </a> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>