Chris Vermeulen prefereerde, hoewel hij een expert in het rijden op een natte baan is, meer droge tijd op het Circuito de Jerez te hebben gehad om zo zijn tijden op het Spaanse circuit te verbeteren. Het lukte de Rizla Suzuki rijder, op een circuit wat voor het team altijd moeilijk is geweest en waar ze nog niet eerder met de 2008 GSV-R hadden gereden, niet om in de top tien te komen.
Toen de andere teams eind november op Jerez reden waren Vermeulen en zijn teamgenoot Loris Capirossi bezig met een privé test op Phillip Island, het thuiscircuit van de Australiër. Beiden moesten de nuances van het Spaanse circuit nog leren kennen met de verbeterde machine en dat betekende dat de regen op zaterdag zorgde voor wat problemen in het werkschema.
"Het was erg wisselvallig," merkte Vermeulen op na de afsluiting van de activiteiten op de baan. "De eerste dag was een geweldige dag, op de tweede hoosde het en de derde was een mengeling van de twee. We hebben vooruitgang met de motor weten te boeken en hebben enkele problemen die we hier hadden op weten te lossen, we weten nu welke kant we op moeten. We hebben wat banden voor Bridgestone getest en ik heb eindelijk de kans gehad om wat kwalificatiebanden te proberen; ze leken aardig te werken en goed bij onze motor te passen. Ik heb maar twee kwalificatiebanden gebruikt en ben redelijk tevreden over de tijd die ik er mee reed."
Teammanager Paul Denning was wat minder positief over de IRTA test en is uit op progressie tijdens de laatste test van het voorseizoen.
"We waren aan het einde van de test niet waar hoopten te zijn en we kijken er dan ook naar uit om deze test achter ons te laten en volgende week in Qatar grote stappen vooruit te zetten."