Chris Vermeulen heeft een nieuwe uitdaging gevonden in zijn geboorteland Australi. De ex-MotoGP en World Superbike coureur runt momenteel een Motolife shop in Caloundra, Australi.
Vermeulen kwam in 1999 voor het eerst naar Europa om in Engeland te gaan racen onder begeleiding van zijn mentor Barry Sheene. Na hierin succesvol te zijn kreeg Vermeulen de mogelijkheid om de overstap te maken naar het World Supersport kampioenschap. Ook Gerrit ten Kate liet het oog vallen op de talentvolle Australiër en nam hem op in zijn Honda team, een gouden greep bleek want in 2003 wist Vermeulen samen met het Nederlandse team de World Supersport titel in de wacht te slepen.<br /> <br /> In 2004 maakte Vermeulen de overstap naar het World Superbike kampioenschap waar hij in 2005 de tweede plaats wist te behalen in het kampioenschap. In hetzelfde seizoen kreeg de Australiër van Honda de kans om enkele wedstrijden te rijden in de MotoGP klasse. Alles leek in kannen en kruiken voor het seizoen 2006 maar Honda bood Vermeulen geen plek aan in de koningsklasse maar probeerde het talent nog een jaar te behouden in het World Superbike kampioenschap.
Hierop besloot Vermeulen in te gaan op een aanbod van Suzuki om als teamgenoot van John Hopkins. Tijdens de Grand Prix van Turkije behaalde Vermeulen zijn eerste pole, dit op een natte baan en moeilijke omstandigheden. Dezelfde omstandigheden zorgden later in het seizoen op het circuit van Phillip Island opnieuw voor succes toen de Australiër op zijn thuiscircuit als tweede eindigde in de wedstrijd en daarmee voor het eerst in de koningsklasse op het podium stond.<br /> <br /> In 2007 deed Vermeulen zijn naam als regenrijder opnieuw eer aan door tijdens de vijfde Grand Prix van het seizoen in Le Mans zijn eerste en enige MotoGP zege te behalen op een kletsnat Frans circuit.<br /> <br /> De 800cc periode in de MotoGP werd geen succes voor Suzuki en aan het eind van het seizoen 2009 besloot Vermeulen om vanaf 2010 terug te keren naar het World Superbike kampioenschap waar hij een overeenkomst sloot met Kawasaki.<br /> <br /> Het Kawasaki verliep helaas iets anders dan de Australiër zich had voorgesteld. Na een moeilijk begin kwam Vermeulen tijdens zijn thuiswedstrijd in Phillip Island zwaar ten val waarbij zijn knie ernstige schade opliep. De knieblessure zorgde voor een lange revalidatie, een periode waarin Vermeulen het een aantal keren weer probeerde maar telkens weer tot de conclusie kwam dat zijn knie nog een te grote belemmering was om voluit te kunnen gaan. Na opnieuw enkele keren ten val gekomen te zijn besloot Kawasaki aan het eind van het seizoen 2010 het contract met Vermeulen niet te verlengen.<br /> <br /> Vermeulen ging terug naar zijn geboorteland en kwam in dat jaar niet in actie. In 2012 werd de Australiër nog een keer opgeroepen tijdens de Grand Prix in Le Mans als vervanger van de geblesseerde Colin Edwards maar ook hier kon Vermeulen geen potten breken op de Suter BMW CRT machine.<br /> <br /> Momenteel heeft Vermeulen geen plannen meer om als coureur aan de slag te gaan en heeft hij een nieuwe uitdaging gevonden aan de Sunshine Coast in Australië. De inmiddels 30 jarige Vermeulen is aan de slag gegaan als directeur bij de Motolife shop in Caloundra. Naast zijn directie functie zal de ex World Superbike en MotoGP coureur nog af en toe op een motor stappen tijdens circuit- en demodagen welke door Motorlife georganiseerd worden. <p><br /> </p> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fnieuwe-job-voor-chris-vermeulen%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F31297%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80&appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>