Dani Pedrosa is niet iemand die vaak onderuit gaat, daarom was het des te vreemder dat het twee keer in n race gebeurde, de Repsol Honda rijder heeft nog geen idee waarom hij op het Sepang International Circuit twee keer onderuit ging.
De afgelopen twee jaar wist Dani Pedrosa de race in het Maleisische Sepang te winnen en na zijn goede prestaties in de trainingen was de Spanjaard ook een favoriet voor de race van dit jaar. Bij winst kon hij mooi de achterstand ten opzichte van de tweede plaats in het kampioenschap een beetje proberen weg te werken.<br /> <br /> Het mocht echter niet zo zijn. In de tweede ronde werd Pedrosa door Jorge Lorenzo gepasseerd en aan het einde van die ronde schoof Pedrosa in de laatste bocht ineens onderuit. De Repsol Honda rijder krabbelde weer op en vervolgde als laatste zijn race.<br /> <br /> Met een tempo dat vergelijkbaar was et dat van de leiders in de race wist Pedrosa weer naar voren te komen. Het duurde vijf ronden voordat hij de aansluiting had gevonden en daarna wist de Spanjaard zich eerst langs Broc Parkes te werken, daarna volgden Mike di Meglio, Michael Laverty, Danilo Petrucci, Karel Abraham en in een ronde langs Alex de Angelis en Scott Redding. Op dat moment was het de 12e ronde en lag Pedrosa op de 11e positie waarna het voor de tweede keer mis ging en deze keer kon Pedrosa zijn race niet meer vervolgen.
<blockquote>“Ik had bij de eerste crash geen idee wat ik verkeerd had gedaan, het was de tweede ronde en ik was niet echt aan het pushen. Nadat Lorenzo me passeerde ging ik achter hem zitten, ik stuurde de bocht en boem, daar lag ik. Ik kon het niet begrijpen maar ik pakte de motor weer op en vervolgde mijn race. Eerst nog langzaamaan omdat ik gene idee had wat er mis was gegaan, misschien was het mijn lijn, misschien het circuit of de band. Daarna begon ik mijn tempo op te voeren en ging het goed tot ik weer op dezelfde manier onderuit ging,” vertelde <strong>Pedrosa</strong>. “We hebben de data bekeken en die zegt hetzelfde. Ik zat niet te pushen en dus niet op de limiet en ik ga twee keer op dezelfde manier onderuit. Na de tweede crash was het duidelijk dat ik niets verkeerds had gedaan. Het is erg vreemd en er moet iets fout zijn gegaan, maar wat? Misschien was het circuit anders maar normaal heb ik daar wel een goed gevoel voor en kan ik voelen wanneer ik op de limiet zit, je gaat dan gewoon wat langzamer, maar nu voelde alles goed. Misschien was het omdat de rondetijden veel langzamer waren dan in de training, in de trainingen had ik geen problemen maar nu in de race zelfs twee keer.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>