HomeMotoGPMotoGP: Pedrosa sluit Sepang test af met snelste tijd

MotoGP: Pedrosa sluit Sepang test af met snelste tijd

Dani Pedrosa heeft ook de snelste tijd laten noteren tijdens de derde en afsluitende MotoGP testdag op het circuit van Sepang. De Repsol Honda coureur liet tijdens de laatste dag een rondetijd noteren van 2’00.100 en was daarmee sneller als het bestaande ronderecord op het Maleisische circuit.

<p class="p1">Dani Pedrosa heeft zijn visitekaartje afgegeven tijdens de eerste offici&euml;le MotoGP test van het jaar 2013. Op het Sepang International Circuit wist de Repsol Honda coureur alle drie dagen de snelste rondetijd te noteren. Tijdens de derde en afsluitende testdag wist de Spanjaard met een snelste ronde van 2&rsquo;00.100 zelf het bestaande ronderecord (2&rdquo;00.334) van Jorge Lorenzo, gereden tijdens de kwalificatie van de 2012 Grand Prix op het Maleisische circuit, uit de boeken te rijden.<br /> <br /> Wist Jorge Lorenzo tijdens de eerste twee dagen Pedrosa nog heel dicht op de hielen te zitten, tijdens de derde en afsluitende dag moest de Yamaha Factory Racing coureur echter ruim drietiende van een seconde toegeven op zijn landgenoot. Wel moet hierbij vermeld worden dat Lorenzo na afloop aangaf zich tijdens de laatste runs hoofdzakelijk bezig gehouden te hebben met het rijden van enkele raceafstanden en zich niet geconcentreerd had op het rijden van die ene snelle ronde.<br /> <br /> De derde tijd op de laatste dag was voor Valentino Rossi die zich opnieuw wist te verbeteren en net voor de middagpauze ook een tijd in de 2&rsquo;00 wist te noteren. Met deze snellere tijd sluit de Italiaan de test af op een meer dan verdienstelijke derde plaats, de plaats die de eerste twee dagen ingenomen werd door MotoGP debutant Marc Marquez. De kleine Spanjaard liet de aanwezigen op het circuit aan het eind van de ochtend even flink schrikken toen hij in de laatste bocht voor start en finish ten val kwam. Gelukkig kwam de regerend Moto2 wereldkampioen er zonder kleerscheuren vanaf en kon hij lopend de plaats van de crash verlaten om even later op zijn reservemachine de test te vervolgen. Met een snelste ronde van 2&rsquo;00.636 wist Marquez zich tijdens de laatste dag nog wel te verbeteren maar ook de nieuwkomer in de koningsklasse koos ervoor later op de dag zicht te concentreren op het rijden van enkele langere runs waardoor de vierde plaats op de lijst zijn deel werd.&nbsp;<br /> <br /> Cal Crutchlow was de laatste rijder die een rondetijd liet noteren in de 2&rsquo;00 en &nbsp;be&euml;indigde de test als vijfde, en daarmee liet de Brit op zijn 2012 Monster Yamaha Tech 3 machine opnieuw een sterke indruk achter.&nbsp;<br /> <br /> Stefan Bradl wist met een snelste ronde van 2.01&rsquo;003 de zesde plaats op de lijst voor zich op te eisen gevolgd door &nbsp;Go &amp; Fun Honda Gresini coureur &Aacute;lvaro Bautista en Monster Yamaha Tech 3 rookie Bradley Smith. Dat het met de conditie van de Brit wel snor zit lijkt na deze test geen twijfel meer over te bestaan aangezien de van de Moto2 overgekomen coureur pas zijn snelste rondetijd liet noteren nadat hij eerder op de dag al een complete racesimulatie had gereden.<br /> <br /> Nicky Hayden was met een negende tijd opnieuw de best geklasseerde Ducati coureur. De Amerikaan werd op minder dan een honderdste van een seconde gevolgd door zijn nieuwe teamgenoot Andrea Dovizioso. De Ducati engineers zullen de komende dagen nog veel werk moeten verzetten om het verschil met de kop van het veld terug te brengen naar een iets acceptabeler niveau. Ondanks dat beide Ducati coureurs zich gedurende de driedaagse test wisten te verbeteren is het verschil na drie dagen testen echter nog steeds twee seconden met de kop van het veld.<br /> <br /> Yamaha test rijder Katsuyuki Nakasuga noteerde de elfde tijd gevolgd door Aleix Espargar&oacute; die hiermee opnieuw de best geklasseerde CRT coureur werd.<br /> <br /> Achter in het veld kenden met name Yonny Hernandez, Colin Edwards en Bryan Starring opnieuw de nodige technische problemen. Het drietal klaagde met name over chatter problemen die men niet onder controle kon krijgen.<br /> <br /> Ben Spies kwam tijdens de laatste en afsluitende testdag niet in actie vanwege de hinder die hij nog ondervind van zijn in 2012 opgelopen schouderblessure.</p>

<style type="text/css"> body,td,th { font-size: 11px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } </style> <table width="100%" cellpadding="2" cellspacing="0"> <tbody> <tr> <td valign="top"><strong>#</strong></td> <td valign="top"><strong>Rider</strong></td> <td valign="top"><strong>Team</strong></td> <td valign="top"><strong>Fastest lap</strong></td> <td align="right" valign="top"><strong>Laps</strong></td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">1</td> <td valign="top">PEDROSA, Dani</td> <td valign="top">Repsol Honda Team</td> <td valign="top">2:00.100</td> <td align="right" valign="top">04 / 44</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">2</td> <td valign="top">LORENZO, Jorge</td> <td valign="top">Yamaha Factory Racing</td> <td valign="top">2:00.429</td> <td align="right" valign="top">04 / 60</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">3</td> <td valign="top">ROSSI, Valentino</td> <td valign="top">Yamaha Factory Racing</td> <td valign="top">2:00.542</td> <td align="right" valign="top">43 / 60</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">4</td> <td valign="top">MARQUEZ, Marc</td> <td valign="top">Repsol Honda Team</td> <td valign="top">2:00.636</td> <td align="right" valign="top">32 / 54</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">5</td> <td valign="top">CRUTCHLOW, Cal</td> <td valign="top">Monster Yamaha Tech 3</td> <td valign="top">2:00.734</td> <td align="right" valign="top">05 / 53</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">6</td> <td valign="top">BRADL, Stefan</td> <td valign="top">LCR Honda MotoGP</td> <td valign="top">2:01.003</td> <td align="right" valign="top">14 / 43</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top" style="background-color: #e5e5e5;">7</td> <td valign="top" style="background-color: #e5e5e5;">BAUTISTA, Alvaro</td> <td valign="top" style="background-color: #e5e5e5;">Go &amp; Fun Honda Gresini</td> <td valign="top" style="background-color: #e5e5e5;">2:01.502</td> <td align="right" valign="top" style="background-color: #e5e5e5;">29 / 48</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">8</td> <td valign="top">SMITH, Bradley</td> <td valign="top">Monster Yamaha Tech 3</td> <td valign="top">2:02.093</td> <td align="right" valign="top">43 / 48</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">9</td> <td valign="top">HAYDEN, Nicky</td> <td valign="top">Ducati Team</td> <td valign="top">2:02.184</td> <td align="right" valign="top">19 / 60</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">10</td> <td valign="top">DOVIZIOSO, Andrea</td> <td valign="top">Ducati Team</td> <td valign="top">2:02.277</td> <td align="right" valign="top">37 / 43</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">11</td> <td valign="top">NAKASUGA, Katsayuki</td> <td valign="top">Yamaha Factory</td> <td valign="top">2:02.616</td> <td align="right" valign="top">12 / 21</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">12</td> <td valign="top">ESPARGARO, Aleix</td> <td valign="top">Power Electronics Aspar</td> <td valign="top">2:02.628</td> <td align="right" valign="top">37 / 47</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">13</td> <td valign="top">IANNONE, Andrea</td> <td valign="top">Energy T.I. Pramac Racing Team</td> <td valign="top">2:02.864</td> <td align="right" valign="top">17 / 35</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">14</td> <td valign="top">AKIYOSHI, Kosuke</td> <td valign="top">HRC Test Team</td> <td valign="top">2:03.082</td> <td align="right" valign="top">14 / 28</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">15</td> <td valign="top">LAVERTY, Michael</td> <td valign="top">Paul Bird Motorsport</td> <td valign="top">2:03.874</td> <td align="right" valign="top">40 / 47</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">16</td> <td valign="top">DE PUNIET, Randy</td> <td valign="top">Power Electronics Aspar</td> <td valign="top">2:04.066</td> <td align="right" valign="top">38 / 39</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">17</td> <td valign="top">YOSHIKAWA, Wataru</td> <td valign="top">Yamaha Factory</td> <td valign="top">2:04.137</td> <td align="right" valign="top">05 / 18</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">18</td> <td valign="top">BARBERA, Hector</td> <td valign="top">Avintia Blusens</td> <td valign="top">2:04.211</td> <td align="right" valign="top">31 / 41</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">19</td> <td valign="top">TAKAHASHI, Takumi</td> <td valign="top">HRC Test Team</td> <td valign="top">2:04.288</td> <td align="right" valign="top">37 / 46</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">20</td> <td valign="top">PETRUCCI, Danilo</td> <td valign="top">Came IodaRacing Project</td> <td valign="top">2:04.531</td> <td align="right" valign="top">32 / 34</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">21</td> <td valign="top">ABRAHAM, Karel</td> <td valign="top">Cardion AB Motoracing</td> <td valign="top">2:04.766</td> <td align="right" valign="top">57 / 65</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">22</td> <td valign="top">AOYAMA, Hiroshi</td> <td valign="top">Avintia Blusens</td> <td valign="top">2:04.915</td> <td align="right" valign="top">49 / 51</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">23</td> <td valign="top">CORTI, Claudio</td> <td valign="top">NGM Mobile Forward Racing</td> <td valign="top">2:05.107</td> <td align="right" valign="top">13 / 41</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">24</td> <td valign="top">PESEK, Lukas</td> <td valign="top">Came IodaRacing Project</td> <td valign="top">2:05.321</td> <td align="right" valign="top">39 / 40</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">25</td> <td valign="top">HERNANDEZ, Yonny</td> <td valign="top">Paul Bird Motorsport</td> <td valign="top">2:05.407</td> <td align="right" valign="top">46 / 48</td> </tr> <tr> <td align="right" valign="top">26</td> <td valign="top">EDWARDS, Colin</td> <td valign="top">NGM Mobile Forward Racing</td> <td valign="top">2:05.913</td> <td align="right" valign="top">44 / 46</td> </tr> <tr bgcolor="#E5E5E5"> <td align="right" valign="top">27</td> <td valign="top">STARING, Bryan</td> <td valign="top">Go &amp; Fun Honda Gresini</td> <td valign="top">2:05.970</td> <td align="right" valign="top">38 / 41</td> </tr> </tbody> </table> <br /> <br /> <br /> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fpedrosa-sluit-sepang-test-af-met-snelste-tijd%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F31602%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;font&amp;colorscheme=light&amp;action=like&amp;height=80&amp;appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig