MotoGP: Yamaha coureurs ontevreden over bandenreglement

48

Het afgelopen weekeinde is veel geklaagd over het spektakel in de MotoGP – Herve Poncheral heeft zelfs zijn excuses aan het Italiaanse publiek aangeboden voor de teleurstellende vertoning – ook Valentino Rossi en zijn teamgenoot Colin Edwards hebben hun commentaar op de ontstane situatie en wijten de problemen onder andere aan het nieuwe bandenreglement wat dit seizoen is ingevoerd.

Ondanks het feit dat de critici van Rossi zullen zeggen dat hij pas iets gaat roepen als hijzelf niet meer in staat lijkt om te winnen moeten ook de reacties van Colin Edwards en Herve Poncheral in overweging worden genomen, Edwards noemde in een interview met de BBC de veranderingen van de 990cc naar de 800cc in combinatie met het nieuwe bandenreglement té groot.







"Er is in een korte tijd te veel veranderd waardoor technische ontwikkelingen te ver uit elkaar zijn komen te liggen om de sport boeiend te houden om naar te kijken, ik kan me voorstellen dat er kijkers zijn die liever naar bijvoorbeeld volleybal zouden gaan kijken," aldus Edwards.

De verschillende motorfabrikanten investeren per jaar tussen de 30 en 40 miljoen dollar in de sport en het zou jammer zijn dat het aanpassen en veranderen van de reglementen het sportieve karakter van de sport naar de achtergrond zal verdrijven. In het World Superbike kampioenschap werd enkele jaren terug een deal gesloten met één bandenfabrikant om de spanning terug te brengen. Is dit ook de oplossing voor het MotoGP kampioenschap?

Laat u mening horen door te reageren op dit artikel.