ONK & GP Nieuws

133

Door problemen met de verbinding van Assen nu pas het ONK Nieuws en GP nieuws van vandaag wij werken alles zo snel mogelijk bij inclusief een tiental foto’s van de ONK vrije trainingen van vandaag.

Als eerste en persbericht uit het ONK, geen voorkeursbehandeling maar als reminder voor de foto rubriek







,,We zijn klaar voor de strijd om de Nederlandse 250cc titel !!ÕÕ

AMMERZODEN Ð Henk van de Lagemaat vormt samen met Randy Gevers het nieuwe De Arend-Filart Racing team. Beide rijders zullen van start gaan op twee supersnelle 250cc Aprilia motoren en op jacht gaan naar de Nederlandse wegracetitel in de 250cc klasse. Het team staat onder leiding van Jarno Goesten en Rob Filart. Deze twee ex-250cc coureurs sloegen de handen in elkaar nadat ze met hun actieve motorsportcarriˆ¬re stopten.

Jarno Goesten:,,ik wilde graag actief blijven in de motorsport met een eigen team waarvan ons bedrijf De Arend Horeca meubilair als hoofdsponsor zou optreden. Vorig jaar reed ik nog voor mijn plezier enkele wedstrijden mee maar dan kan gewoon niet meer. Ik heb als ondernemer een grote verantwoordelijkheid en kon hierdoor de tijd en motivatie voor de actieve sport niet meer opbrengen. Daarna ben ik in contact gekomen met Rob Filart die zijn Aprilia beschikbaar had staan voor een jonge coureur. We hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn tot een deal gekomen. Naast een jonge coureur wilden we graag een ervaren rijder hebben die Randy kon begeleiden en zo kwamen we bij Henk van de Lagemaat terecht. Henk heeft in de loop der jaren de nodige ervaring opgedaan en kan dit perfect overbrengen naar een nadere jongere coureur. Daarnaast is Henk van de Lagemaat nog steeds optimaal gemotiveerd om voor de nationale titel te gaan en dat is uiteindelijk ons doel voor 2004ÕÕ.

Na zijn eenjarig Grand Prix avontuur ziet Henk van de Lagemaat zijn rentree naar de nationale circuits zeker niet als een teruggang.
Henk van de Lagemaat:,,ik ben blij dat ik de kans heb gehad om een jaar aan de Grand PrixÕs te mogen deelnemen. Helaas is het niet geworden wat ik vooraf had gehoopt en het belangrijkste voor mij is nu dat ik weer plezier in het racen ga krijgen. Natuurlijk ben ik torenhoog favoriet voor de Nederlandse 250cc titel maar je weet niet hoe de concurrentie zich heeft ontplooid. Daarnaast wil ik niet op alle stratencircuits meer rijden in Nederland. Dat vind ik gewoon te gevaarlijk. Ik heb het afgelopen jaar enorm veel ervaring opgedaan en dit wil graag overbrengen aan een jongere rijder die hier zijn voordeel mee kan opdoen. Jarno Goesten van de Arend Horeca meubilair vroeg mij vorig jaar of ik nog mijn Aprilia motorfiets tot mijn beschikking had staan en we kwamen snel tot een deal om voor hem te gaan rijden. De Aprilia is nog steeds competitief voor wedstrijden te winnen. Jammer vind ik alleen dat buurlanden als Duitsland en Belgi‘ de 250cc klasse hebben afgeschaft waardoor je alleen maar in Nederland kunt rijden. De kwartliterklasse is een uitstekende klasse waarin je als jonge coureur je verder kan ontplooien en verder kunt groeien om zo een overstap te maken naar een zwaardere klasse. Als teamgenoot krijg ik Randy Gevers die vorig jaar voor het eerst in de kwartliterklasse reed. Hij zal op de Aprilia van Rob Filart gaan rijden. Belangrijkste doel voor ons team is dat we de titel in het Open Nederlands Kampioensschap gaan deelnemen. Daarnaast willen we enkele races voor het Europees Kampioenschap gaan rijden. Uiteraard gokken we op een Wild Card voor de Nederlandse Grand Prix die zaterdag 26 juni op het TT circuit Assen wordt verreden. Dat is per slot van rekening de belangrijkste wedstrijd van het jaar waar je als coureur en team kunt profileren naar je sponsoren en de persÕÕ.

Randy Gevers zal op de Aprilia waarmee Rob Filart in 2002 aan de ONK races deelnam van start gaan.
Randy Gevers:,,2003 is voor mij zeker geen gemakkelijk jaar geweest. De motorfiets waarmee ik mee reed kwam net iets topvermogen te kort ten opzichte van de naaste concurrentie. Dat resulteerde nog wel eens in een schuiver en dat vreet op een gegeven moment wel aan je zelfvertrouwen. Na afloop van het seizoen 2003 heeft Jarno Goesten, directeur van De Arend Horeca meubilair, in overleg met het team besloten om een coureur met de nodige ervaring te contracteren. Daarnaast besloot Jarno dat er twee snelle competitieve motoren beschikbaar moesten komen om zo met de top mee te kunnen strijden. Henk van de Lagemaat is een perfecte collega die open staat voor al mijn vragen en mij echt verder helpt. Het was in het begin best even wennen aan de Aprilia die stuurt als een 125cc maar veel sneller is dan mijn vorige 250cc motorfiets met veel meer topvermogen. We zijn met het team op het Franse circuit van Ledenon en het Italiaanse circuit van Mugello gaan trainen. Henk is een prima leermeester en de samenwerking is echt perfect, ik heb al heel veel van hem geleerd. Het rijden gaat steeds beter en ik weet dat er meer in de motorfiets zit dan dat ik er nu uithaal. Nu moet ik in de ONK races laten zien dat ik als coureur ben gegroeid. Het zal in het begin misschien nog niet haalbaar zijn maar na enkele races wil ik op het erepodium staanÕÕ.