WSBK: Corser: het is geen grind, het zijn stenen

76

Santander Yamaha coureur Troy Corser wist vandaag in Qatar de snelste tijd op de klokken te zetten voor zijn teamgenoot Noriyuki Haga, de Australiër stapte echter ook ongewild van zijn Yamaha.

Troy Corser, voor zijn tweede opeenvolgende jaar bij Yamaha, wist vandaag de snelste tijd op het Losail circuit in Qatar te verlagen tot een 1’58.6 en was de enige rijder die onder de 1’59 wist te duiken, zijn Japanse teamgenoot kwam bijvoorbeeld niet verder dan een 1’59.2. Corser ging in de loop van de dag echter wel een keer onderuit







"Ja, ik ging vandaag onderuit en bezeerde daarbij mijn arm en mijn rug een beetje dus dat zal vanavond wel een beetje pijn doen," klonk het uit de mond van Corser. "Het gebeurde toen ik de voorkant kwijt was en daar ging ik. Het was een snelle bocht maar de crash was gelukkig niet zo snel en een tijdje dacht ik dat het beter zou zijn om de machine vast te houden maar toen ik in de grindbak kwam en het formaat van de stenen zag, liet ik de motor toch maar gaan. Vanaf een afstandje ziet het er uit als grind maar van dichtbij – té dichtbij in mijn geval – dan zie je dat het geen grind is maar dat het flinke stenen zijn. Het gebeurde op de nieuwe motor en zomaar opeens. Er zit trouwens niet zo veel verschil tussen de 2007 en de 2008 motor maar het rijwielgedeelte voelt wel anders en dat is iets wat ik moet gaan begrijpen en mee om moet leren gaan."

"We hebben vandaag wat nieuwe banden geprobeerd en ze deden het beter dan waar we tot voorheen mee reden, vooral de grip was beter en al helemaal in de ochtend. De banden werken goed in de ochtend en aan het einde van de middag maar het is bijna onmogelijk om aan het einde van de dag hard te gaan omdat de zon zo laag staat en in je ogen komt, je moet dan echt op je instinct vertrouwen."

"We hebben morgen nog wat spullen te proberen dus we blijven maar gewoon doorgaan om zo veel mogelijk gedaan te hebben. We zijn allemaal best tevreden over hoe deze twee dagen zijn gegaan maar, als ik in een goede bui ben en de omstandigheden goed zijn dan denk ik een 1’57 te kunnen rijden."