Terwijl een groot deel van de World Superbike teams in Jerez aan het testen was, toog het Bimota Alstare Racing team naar het Portimo circuit om aldaar de eerste kilometers met de BMW aangedreven Bimota BB3 Superbike machine te maken.
<p>Bimota is eindelijk begonnen met de voorbereidingen op hun eerste World Superbike seizoen sinds 2000 toen Anthony Gobert nog een sensationele overwinning wist te pakken tijdens de eerste race op een nat Phillip Island circuit. </p> <br /> <p> Het was overigens nog de vraag of het door Alstare gerunde Bimota team wel van start zou kunnen gaan maar een wijziging in het reglement met betrekking tot de homologatie eisen zorgt ervoor dat het team binnenkort op Motorland Aragon als het goed is in de EVO klasse van start zal kunnen gaan. Het blijft overigens nog wel steeds afhangen van het aantal door Bimota geproduceerde motoren.</p> <br /> <p> Ter voorbereiding hierop reisde het team af naar het Portugese Portimão waar Ayrton Badovini en Christian Iddon op het Autodromo National do Algarve de eerste kilometers met de door een BMW krachtbron aangedreven Bimota BB3 maakte. Helaas werd de tweedaagse test gehinderd door regenval maar konden er toch de nodige kilometers gemaakt worden.</p>
<blockquote>“We hebben veel tijd naast in plaats van op de baan doorgebracht,” verzuchte Badovini. “Het is moeilijk te geloven dat je ergens zo lang bent en dan zo weinig tijd op de motor kan doorbrengen. De omstandigheden waren op de laatste dag zo slecht dat ik toen helemaal niet gereden heb. Ik heb in totaal denk ik maar zo’n 15 ronden op een droge baan gereden. De rest van de tijd regende het of was de baan nat, geen ideale omstandigheden om met een gloednieuwe motor te werken.”<br /> <br /> “Deze test was voor ons moeilijk maar er waren ook positieve punten en er waren wat dingen waar we de volgende keer aan kunnen werken. De tractiecontrole voelde goed in de regen en over het algemeen lijkt de motor zeer stabiel in de bochten. Het blok voelt sterk en het vermogen is goed en komt er lineair uit. Wat de motor betreft is het motorblok het enige wat ik al ken. Het is de eerste keer dat we echt aan het werk zijn en natuurlijk waren er nog wat problemen maar als die er waren dan waren het kleine problemen waarvan we weten hoe we die moeten oplossen. De volgende keer zal het ook moeilijk zijn maar iedereen bij Alstare gaat vol voor dit project.”<br /> <br /> </blockquote><!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>