WSBK: Elektronica blijft voor problemen zorgen bij Voltcom Crescent Suzuki

52

De eerste twee raceweekends mochten teams nog gebruik maken van de oude ECU en software maar met ingang van het raceweekend in Aragon was de Magneti Marelli ECU verplicht en dat zorgt voor de nodige problemen bij het Voltcom Crescent Suzuki team.

Om de teams enigszins tegemoet te treden bij de overgang naar het nieuwe technische reglement was het toegestaan om in de eerste twee raceweekends van het 2015 seizoen gebruik te maken van de oude vertrouwde ECU en daarbij horen software. Het Voltcom Crescent Suzuki team met Alex Lowes en Randy de Puniet en het MV Agusta Reparto Corse team met Leon Camier besloten van die optie gebruik te maken en reden in Australi&euml; en Thailand met de oude vertrouwde software.<br /> <br /> Vanaf het raceweekend op het Motorland Aragon circuit moesten Suzuki en MV Agusta ook over op de verplichte Magneti Marelli ECU en dat pakt vooral voor de Suzuki mannen nog niet echt goed uit. Na de races in Alcaniz vertrok het team naar huis met een schamele 13e en 14e plaats. In Assen ging het niet veel beter alhoewel Lowes er in de tweede race nog een negende plaats uit wist te halen terwijl De Puniet twee DNF&rsquo;s scoorde.







<blockquote>&ldquo;We hebben beperkte progressie geboekt met het nieuwe ECU systeem maar er zijn nog wel fundamentele problemen, voornamelijk met betrekking tot de motorrem wat er voor zorgt dat de rijders het zeer moeilijk hebben,&rdquo; begint teammanager <strong>Paul Denning</strong>. &ldquo;Het lukte Alex om in zijn eentje enkele soepele ronden in de training te rijden waardoor hij wat competitieve tijden kon zetten maar het is een heel ander verhaal onder raceomstandigheden. De positieve punten in Assen waren dat we een stapje voorwaarts hebben gemaakt en dat we beter begrijpen wat de volgende stappen moeten zijn en waar de prioriteit ligt, dat beide rijders niet gewond zijn geraakt bij een angstaanjagende crash in de eerste race en de prestatie van Alex in de tweede race waar hij bij de kopgroep reed totdat hij door een probleem met de motorrem terugviel. De manier waarop hij zich wist te herpakken en daarna de op vijf na snelste tijd van de race wist te noteren was een bevestiging dat we, als alles weer goed is, weer bij de kopgroep kunnen zitten. Randy besloot in de tweede race te stoppen – beide rijders hadden de instructie gekregen om geen risico te nemen, we moeten de motor in orde krijgen en als dat lukt hebben we twee fitte gemotiveerde rijders nodig. We gaan er absoluut alles aan doen om er voor te zorgen dat we de komende twee weken ten volle gaan benutten om in Imola met een goede en competitieve GSX-RR aan de start te kunnen staan. &ldquo;<br /> </blockquote>Waar Denning en zijn mannen er nog niet in slagen om de Magneti Marelli ECU goed met de Suzuki te laten werken, lijkt MV&nbsp; Agusta daar wel in te slagen. Leon Camier, die in beide races als tiende over de finish kwam, liet weten dat er aardig wat progressie was geboekt, vooral met de motorrem. De Brit heeft het gevoel dat ze de goede kant op gaan en dat er nu vooral gewerkt moet worden aan het blok en het chassis.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>