WSBK: Guintoli positief ondanks magere score in Imola

59

Het raceweekend in Imola zag er op papier niet zo goed uit voor Sylvain Guintoli, maar na twee moeilijke trainingsdagen waren er op de racedag duidelijk pluspunten voor de regerend wereldkampioen.

Het lijkt maar niet te willen lukken met regerend wereldkampioen Sylvain Guintoli. De Fransman zit tijdens de trainingen te vaak te ver naar achteren en kan onder andere daardoor niet mee strijden om de hoge punten. In Imola was het ook kommer en kwel toen de Pata Honda rijder in de vrije trainingen niet snel genoeg was om direct door te kunnen naar de tweede Superpole. Vervolgens ging het in die Superpole ook nog eens mis met een sensor waardoor Guintoli niet verder kwam dan een 15e startplaats.<br /> <br /> Op de racedag was er echter verbetering te zien. &lsquo;Guinters&rsquo; wist zich vanaf zijn 15e startplaats al vrij snel naar voren te werken en reed op een achtste plaats achter zijn teamgenoot Michael van der Mark, toen de race werd stilgelegd. Na de herstart wist Guintoli zich in de zes ronden tellende race naar de vijfde plaats te rijden.<br /> <br /> De Pata Honda rijder had daarna echt zin in de tweede race maar voordat hij goed in zijn ritme kon komen werd hij door een andere rijder op een vuil gedeelte van het circuit gedwongen en gleed Guintoli onderuit.&nbsp; Een vijfde plaats en een DNF lijkt niet veel voor te stellen voor een wereldkampioen maar het ging op de racedag veel beter dan verwacht en Guintoli kijkt dan ook uit naar de volgende race in Donington.







<blockquote>&ldquo;De eerste race ging veel beter dan we hadden verwacht, ik kon goed rijden en wist vanaf een vijftiende startplaats naar de vijfde plaats te komen. De motor voelde beter dan deze het hele weekend had gedaan en we hadden goede data gevonden waardoor we positieve veranderingen konden maken voor de tweede race. Ik keek echt uit naar de tweede race, ook omdat we met het warme weer de zachte band konden gebruiken. Ik zat er in de eerste ronde goed bij in het middenveld maar ik moest ruimte maken voor, dacht ik, Leon Camier die me in de negende bocht probeerde in te halen. Ik moest hierdoor een wijde lijn nemen en kwam daarbij op het vuile gedeelte van het circuit en was&nbsp; de voorkant ineens kwijt,&rdquo; vertelde <strong>Guintoli</strong>. &ldquo;Het was een van die incidenten die in een eerste ronde kunnen gebeuren maar het was jammer want ik denk dat we weer een goede race hadden kunnen rijden. We nemen de positieve punten en de vechtlust uit de eerste race mee naar Donington Park, dat is voor mij een soort thuisrace.&rdquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<br /> </blockquote><br /> <br /> <br /> <a href="http://bit.ly/1F8xEuP" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen WorldSBK Imola</a><br /> <br /> <a href="http://bit.ly/1KRP8u5" target="_blank">Fotoverslag World SBK Imola</a><br /> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>