Vanmiddag werd er in het 15e eeuwse Palazzo Degli Arcimboldi een speciale persconferentie georganiseerd ter gelegenheid van de vijfjarige samenwerking met Pirelli.
Makoto Tamada was de eerste van de Superbike mannen die wat mocht zeggen. De Japanner liet weten dat er veel verschil tussen de Superbike en de MotoGP zit en daar had hij het even moeilijk mee, het gaat nu een stuk beter met hopelijk betere resultaten.
De Duitse Alstare Suzuki rijder Max Neukirchner liet weten dat hij hier in Monza waarschijnlijk een contract zal tekenen voor nog een of twee jaar bij Suzuki.
De andere Max, die met Biaggi in zijn achternaam, vergeleek het rijden op het Monza circuit met dat van de Formule 1 in Monaco (in beide gevallen rijdt men in een stad) terwijl het rechte stuk hem deed denken aan dat van Hockenheim.
Haga, die hier vorig jaar de dubbel pakte, was kort van stuk. De Japanner had in Assen punten laten liggen en wil dat hier goed maken.
Het wordt de eerste keer dat Carlos Checa hier in professioneel verband rijdt. Lang geleden, in 1991, heeft de Spanjaard hier ooit in toeristisch verband gereden maar nog niet in eerder in competitieverband. Met de fiets was het wel een toffe baan. Hij zou overigens graag eens op de bovenste trede van het podium willen staan.
Als laatste was Troy Bayliss aan de beurt. De Ducati rijder heeft altijd een apart gevoel bij dit circuit, hij is hier met Ducati ook soort van thuis en het publiek maakt het bijzonder. De Australiër liet weten na dit jaar echt te zullen stoppen met motorracen. Hij gaat dan deelnemen aan de BA Touristcar races – een soort Australische FIM Cup maar dan met auto’s – want racen zit natuurlijk in zijn bloed. Bayliss zou graag het record van Fogarty willen verbeteren, hij zal hoe dan ook stoppen, ook als dat niet lukt. De 70 punten voorspong zijn fijn maar het seizoen is nog lang en er kan van alles gebeuren.