Was het op de eerste dag de val van Casoli die de test van het Belgarda team beønvloedde, de tweede dag bracht met veel regen ook niet dat wat men had gehoopt, wel is volgens het team de potentie van de nieuwe Yamaha R6 positief opgevallen.
De gevolgen van de crash voor Paolo Casoli lijken gelukkig mee te vallen, dat melden de artsen tenminste naar het team uit voorzorg blijft Paolo de 24 uur onder observatie maar mensen van het Ziekenhuis in Valencia gaan er vanuit dat hij met het team mee weer terug naar huis kan gaan.
Gianluigi Scalvini heeft het grootste deel van de tweede testdag op de nieuwe R6 doorgebracht, hij is volgens verklaringen van hett team voornamelijk bezig geweest met banden en veringsafstelling. Door de vele regen is er netto helaas maar 1 droog geweest en heeft het team ook nu weer minder kunnen doen dan gehoopt
Scalvini zelf over de tweede dag ÒDe nieuwe R6 heeft een sterk frame, ik kan in de bochten ongelofelijke lijnen houden, we hebben een nu nog bijna standaard blok en zeker als ik daarnaar kijk ben ik tevreden over mijn tijden. Het lijkt erop dat Yamaha goed werk geleverd heeft, ik wilde niet teveel risico nemen, met in mijn achterhoofd Casoli wilde ik voor het team vooral data verzamelen.
Corradi snelste.
Oud Europees kampioen Allesio Corradi was over de twee testdagen het snelste in Valencia, de 26 jarige Corradi zal het komende seizoen starten voor het Team Italy-Spadaro Ð een satelliet team van de Italiaanse Yamaha Importeur Belgarda- , met zijn tijd van 1′ 38″8 bleef hij zelfs een tiende van een seconde onder het Supersport record van Valencia. Corradi zal bij de test in december ook de beschikking hebben over een nieuwe R6.
De tijden na twee dagen testen op Valencia:
1, Corradi (Yamaha R6) 1′ 38″80; 2, Lagrive (Yamaha YZF-R6) 1′ 40″40, 3,
Casoli (Yamaha R6) , 1′ 40″42, 4, Kaufmann (Suzuki) 1′ 40″70; 5, Scalvini
(Yamaha YZF-R6) 1′ 40″90, 6, Van den Bosch (Yamaha YZF-R6) 1′ 41″10, 7, Kellner (Yamaha R6) 1′ 41″30, 8, Bolley (Honda) 1′ 43″00