Michael van der Mark kijkt terug op een moeilijk verlopen racedag op het circuit van Imola in Itali. Een negende plaats en een DNF zijn niet de uitslagen waarop de Nederlander vooraf gehoopt had.
Michael van der Mark vocht tijdens de eerste wedstrijd knap terug naar een negende plaats – ook z’n startpositie – na een lastige start waardoor hij zelfs in de beginfase van de race terugzakte naar de zeventiende plek. De eerste race werd echter na elf ronden vanwege een crash stilgelegd en om vervolgens voortgezet te worden met een sprintrace over slechts zes ronden. <br /> <br /> Een betere start tijdens een incidentrijke tweede wedstrijd gaf Van der Mark de kans om het duel met Jordi Torres en Leon Haslam aan te gaan en leek een goede klassering ineens weer tot mogelijkheden. Door contact met Haslam raakte de Rotterdammer in de achtste ronde echter naast de baan met een crash als gevolg. Het voorval betekende helaas einde wedstrijd.<br /> <div><br /> </div>
<strong>Michael van der Mark, Pata Honda, negende en DNF: </strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Het was een lastig weekeinde, maar we wisten ons vanaf zaterdagmorgen elke sessie te verbeteren. In de eerste race had ik een probleem met de launch control dus daardoor verloor ik zoveel plaatsen. Stap voor stap wist ik terug te komen en kon gedurende de race zo’n tien posities goedmaken. Hoewel de snelheid niet goed was, was het wederom een verbetering. Daarna hadden we een sprint over zes ronden. We probeerden een andere band, maar ik had helaas geen grip en dat was teleurstellend. De start van de tweede manche was niet zo slecht en ik kon een paar posities goedmaken in de eerste bocht. Ik kwam steeds verder naar voren en passeerde Leon (Haslam) en had een mooi duel met Torres. Vervolgens wilde Leon mij weer passeren maar hij raakte mij en ik crashte. Dat was echt een teleurstelling want als je ziet dat Torres een podium pakt had een vierde of misschien wel derde plaats mogelijk geweest.”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <p><br /> </p> <br /> <a target="_blank" href="http://bit.ly/1F8xEuP">Volledig tijdschema en uitslagen WorldSBK Imola</a><br /> <br /> <a target="_blank" href="http://bit.ly/1KRP8u5">Fotoverslag World SBK Imola</a><br /> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>