Eerder deze week kwamen diverse World Superbike en World Supersport teams in actie tijdens een privtest op het Motorland Aragon circuit, de eerste dag was totaal verregend maar op de tweede dag kon er volop gereden worden.
Tijdens het raceweekend van de Dutch TT wordt er op het Motorland Aragon ook een ronde van het World Superbike gehouden. BMW Motorrad Motorsport, BMW Motorrad Italia Goldbet, het Kawasaki Racing team, Aprilia Racing, ParkinGo Aprilia en Crescent Fixi Suzuki besloten alvast wat extra ervaring op te doen en hadden gezamenlijk het Spaanse circuit afgehuurd.<br /> <br /> De eerste dag was echter geen succes want door stevige regenbuien was er nauwelijks actie op de baan, alleen Joan Lascorz’s vervanger Loris Baz besloot meer ervaring op te willen doen in de regen met zijn Kawasaki.<br /> <br /> Op de tweede dag kwam de zon gelukkig weer tevoorschijn en kon er een hele dag getest worden door de teams. Voor Aprilia kwamen Max Biaggi, Eugene Laverty en testrijder Alex Hofmann in actie. Biaggi gebruikte de test voornamelijk voor het vergelijken van afstellingen maar was na afloop niet echt tevreden. De Italiaan noteerde op racebanden een 1’58.8 en zijn teamgenoot Eugene Laverty was met een 1’59.4 zes tienden langzamer. Chaz Davies verzamelde op zijn ParkinGo Aprilia ook nog belangrijke data voor de Italiaanse fabrikant.<br /> <br /> BMW had naast de vaste rijders Leon Haslam en Marco Melandri ook testrijder Steve Martin meegenomen, ook waren Goldbet BMW rijders Michel Fabrizio en Ayrton Badovini van de partij. Van Haslam en Melandri werden geen tijden doorgegeven maar Badovini wist tot een 1’58.7 te komen en zijn teamgenoot noteerde een 1’59.8.<br /> <br /> Haslam zorgde overigens nog voor wat extra werk voor het team toen de Brit bij het ontwijken van een langzamere WK Supersport rijder naast de baan raakte, bij het weer terug op de baan komen ging het even mis en werd Haslam met een highsider van zijn BMW S1000RR geworpen, Haslam zelf bleef overigens ongedeerd.
In het Kawasaki kamp werkten Tom Sykes en Loris Baz hard aan het verbeteren van de ZX-10R. Na afloop van de test was met name Sykes, die op de tweede dag het equivalent van vier races reed, zeer tevreden over met name de bandenslijtage. Ook Baz was zeer tevreden maar baalde wel ene beetje van een schuiver aan het einde van de ochtend.<br /> <br /> Voor Crescent Suzuki was het een belangrijke test aangezien de twee Suzuki rijders zich nog niet kunnen mengen in de gevechten voor de podium posities terwijl dit na het optreden van John Hopkins tijdens het World Superbike weekend in Silverstone eigenlijk wel een beetje verwacht was. Het team probeerde verschillende settings van het motorbok en de elektronica waarbij veel nuttige data is verzameld. Voor Hopkins was dit de eerste echte test met de Suzuki en de Amerikaan probeerde met zijn crew een betere basisafstelling te vinden. Dat lijkt gelukt te zijn en ook bij Hopkins keert het vertrouwen langzaam maar zeker weer terug.<br /> <br /> Naast de World Superbike teams waren ook enkele World Supersport teams aanwezig. Het Intermoto Step Racing team met Fabien Foret en Romain Lanusse maakten de reis naar Alcaniz en ook Toth Honda met Imre Toth en Balasz Nemeth waren van de partij. Uit het Superstock 1000 kamp waren Lorenzo Baroni (Goldbet BMW) en Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki) actief op het Motorland Aragon circuit. <br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FWSBK%2FSuperbikes%2Fworld-superbike-test-motorland-aragon%2Ftabid%2F100%2FiNews_ID%2F29978%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80"></iframe>