World Superbike promotor Paolo Flammini heeft verklaard dat er wordt overwogen om in de toekomst in het World Supersport kampioenschap maar n machine per coureur toe te staan.
Het is goed te zien in het World Superbike paddock dat de economische crisis zijn sporen heeft nagelaten en daar is ook Paolo Flammini zich van bewust. De grote man achter het WK Superbike heeft daarom met zijn team enkele voorstellen waaronder die van maar één motor per World Supersport rijder. <br /> <br /> Het belangrijkste argument voor dit voorstel is natuurlijk de kostenreductie, en door deze kostenreductie hoopt Flammini dat de startvelden weer toe zullen nemen. Een andere optie om de kosten te beperken die wordt overwogen is om het Supersport kampioenschap niet meer te laten starten in de overzeese wedstrijden.<br /> <br /> <br /> Flammini is in gesprek met de fabrikanten en teams over de verschillende wijzigingen van de regels en liet weten dat de vermindering van het aantal motoren een optie is voor de Supersport teams. <br /> <br /> Transport en personeelskosten lopen binnen een team sterk terug als er maar met een machine per coureur wordt gewerkt ook wordt er gekeken naar het beperken van de elektronica, maar dat zou moeilijk zijn aangezien het moeilijker te controleren is.<br /> <br />
Bij het World Superbike wordt gekeken naar andere wijzigingen van de regels. Flammini liet doorschemeren dat er wordt gedacht aan het verhoging van het minimum gewicht zodat er meer conventionele materialen gebruikt kunnen worden in plaats van materialen als titanium, magnesium en koolstofvezel wat dure kostenposten zijn. <br /> <br /> Flammini zei ook dat er geen grote veranderingen in de technische reglementen zullen komen, al wordt er wel gesproken over het beperken van het aantal kilometers wat een blok moet kunnen lopen.