Dit weekend wordt op het Engelse Donington circuit de 2e wedstrijd voor de WK zijspannen verreden. Ook dit weekend zijn de driewielers, net als bij de eerste ronde op het Spaanse Aragon, te gast bij de WK Superbike.
Sinds 2008 hebben de zijspannen niet meer gestreden om WK punten op een Engels circuit. Dat is vreemd als je nagaat dat de meeste zijspanteams te vinden zijn in Engeland. <br /> <br /> Dat de Engelse zijspan top wil laten zien dat ze er klaar voor zijn, zie je direct terug in de deelnemers lijst met maar liefst 9 wildcards. De top van de Eastern Airways British Sidecar championship, die normaal hun wedstrijden rijden bij de Britisch Superbikes, zijn dan ook van de partij. Je kan dan ook gerust stellen dat de beste zijspanteams van de wereld dit weekend de strijd met elkaar zullen aangaan. Het beloofd op voorhand al veel spektakel en een spannende race te worden.<br /> <br /> Verwacht wordt dat de strijd om de eerste 3 posities, net als in de openingsrace zal gaan tussen de teams van Birchall, Steinhausen en Reeves. Hierbij hebben de gebroeders Birchall de beste papieren in handen. Zij wonnen met grote overmacht de laatste WK-wedstrijd. Echter heeft Steinhausen een zeer sterke indruk laten zien bij de laatste IDM wedstrijd. Ook Tim Reeves, die op een zeer laat tijdstip besloot om toch aan het WK mee te doen, maakt goede progressie. Van hem wordt dan ook veel verwacht dit weekend.
Voor zowel Reeves als de Birchall broers wordt het een zeer druk weekend. Direct na de 1e kwalificatie op zaterdagmiddag vliegen ze naar het Isle of Man. Hier moet men dezelfde avond nog de eerste training rijden voor de wereld beroemde TT race. Zij zullen dus de 2e kwalificatie moeten missen, maar beide kennende hebben ze genoeg aan 1 kwalificatie om een goede startpositie te bemachtigen voor de race.<br /> <br /> Voor de overige posities is het koffiedik kijken. Kan de Duitser Hock tegenstand bieden aan de sterke Engelsen? Zou Duitser Gürk z’n sterke finish op Aragon herhalen? En hoe zou het gaan met de teams Streuer, Remse en Makkula, die betrokken waren bij een crash in de eerste bocht tijdens de wedstrijd in Aragon? <br /> <br /> Door de crash in Aragon is het Nederlandse duo Streuer/Koerts niet gefinisht. Zij zijn gebrand op een beter optreden in Donington. Voor beiden is het de eerste keer op dit circuit, maar lieten in het verleden al zien dat ze snel een circuit onder de knie kunnen krijgen. Er wordt weliswaar veel tegenstand van de thuisrijders verwacht dit weekend. Door het sterke optreden op het stratencircuit van Hengelo, waarbij een 2e plaats achter Tim Reeves werd bemachtigd, heeft het team er vertrouwen in.<br /> <br /> Naast Streuer en Koerts zal dit weekend nog een Nederlander aan de start verschijnen. Sander Faber zal met de Engelsman Gary Horsepole deze WK ronde rijden.<br /> <br /> Vrijdag vindt een vrije training van een half uur plaats. Zaterdagmiddag vinden 2 kwalificaties van 20 minuten plaats en op zondagmiddag zal de race over 19 ronden om 16:10 van start gaan. <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list- manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe? u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>